Ders Adı Tasarı Geometri
Ders Kodu MAK-0217
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Geometri, Teknik Resim, Tasarı Geometri ve Mühendislik İlişkisi / , Teknik Yazı ve Çizgi Çeşitleri / Geometrik Şekillerin Çizimi / Ölçülendirme ve Ölçekler / İzdüşüm ve Görünüşler / Görünüşten Perspektif Oluşturma / Eksik Görünüşün Bulunması / Kesit Görünüş Çizimi, Ara-Kesit Görünüş Çizimi / Perspektif Resim Çizimi / Öklid uzayı, Silindirik, Küresel ve Kutupsal Koordinatlar / Öklid uzayında Nokta, Doğru, Düzlem, Silindir, Küre, Parabol, Koni Çizimleri, Birbirlerine Göre Olan Durumlarına Göre Arakesitlerinin ve Koordinat Düzlemleri Üzerindeki İçdüşümlerinin Çizimi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere matematiksel problemlerin çözümünde geometrik çizim, tasarım yapabilme becerisi kazandırmak, diğer mühendislik disiplinleriyle ortak çalışabilecek düzeyde temel teknik resim ve tasarı geometri bilgi ve becerilerini kazandırmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Eşlenik dik izdüşüm ve temel iz düşüm düzlemlerini öğrenir
2 özel doğrular, gelişi güzel doğrular, özel düzlemler ve gelişi güzel düzlemleri öğrenir
3 yardımcı iz düşüm metodu uygulamalarını öğrenir
4 cisimlerin ara kesitlerinin bulunmasını öğrenir
5 cisimlerin açınımlarının çizmini öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tasarı geometriye giriş
2 Dik İzdüşüm
3 Doğruların İzdüşümleri
4 Düzlemlerin İzdüşümleri
5 Çoklu Yardımcı İzdüşüm
6 Delme Noktaları
7 Düzlemlerin Kesişmeleri
8 Paralellik
9 Birbirine dik düzlemler
10 Döndürme Metodu
11 Düzlemlerle Cisimlerin Kesişmeleri
12 Cisimlerin arakesiti
13 Açınımlar
14 Bilgisayarlı ortamda açınımlar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 4
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 5
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 4
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 4
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 4
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 3
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 4
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 4
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 4
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 2
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 119    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Descriptive Geometry, 9th Ed., E. G. Pare, R. Olin LOVING, I. L. Hill, R. C. Pare
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri