Ders Adı Bilgisayar Programlama
Ders Kodu MAK-0105
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ergün KORKMAZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Algoritma ve programlama mantığı, akış diyagramları, program geliştirme ortamı (VB veya C#) ve görsel programlama dili ile program geliştirme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Programlama hakkında genel bilgilere sahip olmak, Algoritma ve programlama mantığını öğrenmek, görsel programlama dili program geliştirme ortamını kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine temel seviyede sahip olmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Algoritma ve programlama mantığını bilir.
2 Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir.
3 Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir.
4 Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir.
5 Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir.
6 Görsel Programlama bilgilerini fen ve temel mühendislik bilimleri alanlarında uygulayabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bilgisayar programlamaya giriş
  Ön Hazırlık: Ders programının temin edilmesi
2 Algoritmalar ve akış diyagramları
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 VB çalışma ortamı ve menüleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Değişkenler, Veri Tipleri ve Sabitler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Döngüler ve Karar Yapıları
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 VB’de nesne ve olay kavramları
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Araç kutusu elemanları ve kontrolleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Araç kutusu elemanları ve kontrolleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Araç kutusu elemanları ve kontrolleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Fonksiyonlar ve Prosedürler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Çoklu Formlarla Çalışmak
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 VB’de dosya kavramı
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Genel Uygulamalar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 4
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 3
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 5
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 3
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 1
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 1
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 1
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 5
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 81    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Fahri Vatansever, Seçkin Yayıncılık, ISBN:978 975 02 3471 2, 12. Baskı, Ankara, 536s, 2015. Visual Studio 2008 ile Microsoft Visual Basic 9.0 for .Net Framework 3.5, Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 978 975 02 0884 3, 1070s, Ankara, 2009.
Diğer Kaynaklar Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Fahri Vatansever, Seçkin Yayıncılık, ISBN:978 975 02 3471 2, 12. Baskı, Ankara, 536s, 2015. Visual Studio 2008 ile Microsoft Visual Basic 9.0 for .Net Framework 3.5, Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 978 975 02 0884 3, 1070s, Ankara, 2009.
Materyal
Dökümanlar Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Fahri Vatansever, Seçkin Yayıncılık, ISBN:978 975 02 3471 2, 12. Baskı, Ankara, 536s, 2015. Visual Studio 2008 ile Microsoft Visual Basic 9.0 for .Net Framework 3.5, Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 978 975 02 0884 3, 1070s, Ankara, 2009.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri