Ders Adı Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Ders Kodu MAK-0104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Fatih TAYLAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayar destekli teknik resime giriş, geometrik yapılar. iki ve üç boyutlu modellerin perspektif ve üç görünüşlerinin çizimi, parçaların imalat resimlerinin çizimi ve ölçülendirme prensipleri, basit şekillerin çizimi ve ölçülendirilmesi, katı modelleme, tam ve yarım kesit perspektifler, kesitlerin modellenmesi, boyutlandırma ve klasik pratik çizimler. 2 ve 3 boyutlu çizimler ve ölçülendirme, katı modelleme teknikleri ve yüzey kaplama, gölgelendirme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere bir CAD programını öğretmektir. Bu program ile tel, katı modellerin oluşturulması, üç boyutlu makine parçalarının çizilmesi hedeflenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 Bir CAD yazılımını öğrenmek.
2 Autocad programı menülerini ve işlevlerini kavramak.
3 Çizgi, daire, üçgen ve diğer geometrik çizimleri çizmek ve ölçülendirmek
4 İki boyutlu parçaları Autocad programında çizmek.
5 Üç boyutlu parçaları Autocad programında çizmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve dersle ilgili genel bilgiler.
  Ön Hazırlık: Kaynak kitapların sunulması.
2 Autocad programının tanıtılması ve kurulması, geometrik çizimler için komutların ve kısayol tuşlarının tanıtılması.
  Ön Hazırlık: Autocad programını temin etmek ve bilgisayar kurmak.
3 Autocad programında yeni bir sayfa açma, kaydetme, menülerinin tanıtılması, koordinat sistemleri.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak.
4 Nokta, çizgi, yay, kare, üçgen, beşgen gibi geometrik çizimlerinin cad yazılımıyla çizilmesi.
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
5 İki boyutlu cisimlerin tel kafes formunda çizilmesi.
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
6 İki boyutlu çizimden üç boyutlu çizimlere geçiş.
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
7 Üç boyutlu tel kafes çizimler yapmak ve ölçülendirme yapmak.
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak.
8 Üç boyutlu katı çizimler yapmak.
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
9 Yüzey modelleme
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak.
10 Tel kafes modelleme.
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
11 Katı modelleme
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
12 Gölgelendirme ve Kaplama
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
13 Komple mekanik bir sitemin katı model olarak çizilmesi
  Ön Hazırlık: Konuyla ilgili araştırma yapmak.
14 Karmaşık şekilli makine elemanlarının katı ve tel kafes olarak elde edilmesi, yüzey kaplama, üç görünüşlerinin çizilmesi.
  Ön Hazırlık: Örnek çizimler yapmak.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 3
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 5
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 4
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 3
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 3
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 4
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 4
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 13 2 26
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Autocad 2010 Bilgisayar Destekli Tasarım Dr. Ş. Abdurrahman Çelik, Dr. M. Cengiz Kayacan, Nurettin Aydoğdu
Diğer Kaynaklar Autocad 2010 Bilgisayar Destekli Tasarım Dr. Ş. Abdurrahman Çelik, Dr. M. Cengiz Kayacan, Nurettin Aydoğdu
Materyal
Dökümanlar Autocad 2010 Bilgisayar Destekli Tasarım Dr. Ş. Abdurrahman Çelik, Dr. M. Cengiz Kayacan, Nurettin Aydoğdu
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri