Ders Adı Görsel Tasarım İlkeleri
Ders Kodu BLG-211
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Dilara PALA ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer ISBN: 9789757501091 Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Çevirmen: Mehmet Emir Uslu ISBN: 9789750406157
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bir kurum/tanıtım için dış mekan, televizyon, internet, radyo ve gazete gibi farklı mecralara yönelik basın ilanı, billboard, afiş, araç giydirme, banner vb gibi uygulamaları içeren kapsamlı bir reklam kampanyası gerçekleştirebilme. Kampanya kurgusu bağlamında hedef kitlenin belirlenmesi, hedef kitle analizi, kavram paftalarının hazırlığı, reklam öncesi araştırmaların analizi ile reklam kampanyası yaratım sürecinde fikir gelişimi, öntaslakların hazırlanması ve ardından sunum taslaklarının hazırlanması. Kavram oluşturmayla başlayan uygulama çalışması sürecinde öğrencilerin kuramsal alt yapılarını, tasarım yeteneklerini ve teknik becerilerini birleştirerek yaratıcı, özgün çözümler üretmeleri beklenir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek Sektörden kullanılan en yaygın ve popüler programları kullanabilecek Grafik tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilecek Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, piksel tabanlı programlarla beraber kullanabilecek Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir.
2 Görsel tasarım elemanlarını öğrenir.
3 Görsel Tasarım ilkelerini öğrenir
4 Adobe Photoshop programında çizim, boyama, fotoğraf düzenleme, maskeleme ve diğer uygulama yöntemlerini öğrenir
5 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, Web arayüz tasarımında görsel tasarım ögelerini kullanan ve görsel tasarım ilkeleri ile uyumlu tasarım üretme yetkinliğe ulaşır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Derse Giriş / Grafik Tasarım ve çalışma alanları
2 Grafik Tasarım İlke Eleman ve Prensipleri/ Prensip görselleştirme/Tasarım ve baskı renkleri
3 Adobe Illustrator Giriş (küçük uygulama)/ Adobe Illustrator Giriş küçük uygulama devam
4 Adobe Illustrator Giriş Küçük Uygulama Bitiş. / Proje 1 (Kurumsal Kimlik Oluşturma) giriş ve araştırma
5 Proje 1 Logo Tasarımı (eskiz)/ Logo Tasarımı (uygulama)
6 Proje 1 Kartvizit Tasarımı (eskiz)/Kartvizit Tasarımı (uygulama)
7 Antetli Kağıt, zarf ve dosya hazırlama / (Proje 1 Teslim)Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama)
8 Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) / Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama)
9 Adobe Photoshop Küçük uygulama teslim/ Proje 2: Uygulama Giriş.
10 Proje 2: Uygulama araştırma ve veri toplama / Proje 2 Uygulama
11 Proje 2 Uygulama / Uygulama Teslim
12 Final Projesi (PS + İllustrator)
13 Final Projesi (PS + İllustrator)
14 Final Projesi Teslim
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
2 Teknolojideki hızlı gelişmelere paralel olarak, hangi temel bilgilere ihtiyaç duyduğunu belirleme becerisi. 2
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
5 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürününü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 2
6 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 1
8 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik,yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
11 Bilişim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 1
12 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; bilişim uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 64    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Yayınevi : Abaküs Kitap ISBN: 9786059129787
Diğer Kaynaklar İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer ISBN: 9789757501091 Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Çevirmen: Mehmet Emir Uslu ISBN: 9789750406157
Materyal
Dökümanlar ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE ISBN: 978-605-5201-036
Ödevler
Sınavlar 1 vize, 1 final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri