Ders Adı Algoritmalar
Ders Kodu BLG-204
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr.Üyesi Cevriye ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri BLG-102 *1
Dersin İçeriği 1-Algoritma analizine giriş 2-Algoritma etkiliği kavramları 3-Kaba kuvvet ve kapsamlı arama teknikleri 3-Azalt ve fethet yaklaşımı 4-Böl ve fethet yaklaşımı 5-Dönüştür ve fethet yaklaşımı 6-Aç gözlü teknikler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin probleme dayalı olarak algoritma tasarım tekniğini belirlemesi ve uygulayabilmesini sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Algoritma karmaşıklığını hesaplayabilme
2 Algoritma karmaşıklığını düşürebilme
3 Problemin çözümüne yönelik uygun tasarım tekniğini seçebilme
4 Kodlama yeteneği gelişir
5 Sıralama Algoritmalarinin Karmaşıklığını anlama
6 Analitiksel dusunce cercevesinde algoritmalarin analizini yapabilme
7 Algoritmalarin calisma surelerini karsilastirabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Algoritma analizi temel kavramları ve tarihcesi
2 Algoritma etkililiği temelleri
3 Bol ve yonet yontemi ve Mergesort algoritmasi
4 Siralama karmasikligi ve Quicksort Algortimasi
5 Azalt ve fethet yöntemleri insertion sort algoritmasi
6 Ikiye bölme yöntemi, ikili arama yontemi
7 Transform and Conquer, Brute Force Algoritmasi, Selection Sort Algoritmasi
8 On Siralama, Gauss Eliminasyon
9 Sayma sıralaması, Space and Time Trade off Algoritmalari
10 Binary Arama Agaclari, Optimal Binary Arama Agaclari
11 Böl ve fethet yaklaşımı hatirlatma
12 Dinamik programlama
13 Aç gözlü yaklaşımlar
14 Prims, Kruskals ve Dijkstra Algoritmalari
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
2 Teknolojideki hızlı gelişmelere paralel olarak, hangi temel bilgilere ihtiyaç duyduğunu belirleme becerisi. 4
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
5 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürününü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
6 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
8 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik,yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
11 Bilişim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 5
12 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; bilişim uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 14 28
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Introduction to the design & analysis of algorithms / Anany Levitin. —3rd ed. Introduction to algorithms / Thomas H. Cormen . . . [et al.].—3rd ed.
Diğer Kaynaklar Introduction to the design & analysis of algorithms / Anany Levitin. —3rd ed. Introduction to algorithms / Thomas H. Cormen . . . [et al.].—3rd ed.
Materyal
Dökümanlar Introduction to the design & analysis of algorithms / Anany Levitin. —3rd ed. Introduction to algorithms / Thomas H. Cormen . . . [et al.].—3rd ed.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri