Ders Adı Bilişim Teknolojilerinin Temelleri
Ders Kodu BLG-105
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Kıyas KAYAALP
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Fatih GENÇTÜRK
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayarların tarihçesi, İç ve dış donanım birimleri, İşletim sistemi, Kurulum ve özellikler, Dijital dönüşüm
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilişim teknolojisi kavramlarını sunmak, bilgisayar sistemi donanım ve yazılım bileşenlerini tanıtmak, bilişim sistemlerinde kullanılan temel terimleri öğretmektir. Bilgisayarın hayatımızdaki yeri ve etkisi, uygulama alanları ve bu alanlara uyumlaştırması incelenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 İç Donanım Birimleri Anakart
2 İç Donanım Birimleri Bellek Birimleri
3 İç Donanım Birimleri Donanım Kartları
4 İşletim Sistemi kurulumu
5 İşletim Sistemi Gelişmiş Özellikleri
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bilişim Teknolojileri Hakkında Genel Bilgiler Bilgisayarın Tarihçesi
2 Bilgisayarın Tarihçesi Statik Elektrik ve Etkileri
3 İç Donanım Birimleri Anakart
4 İç Donanım Birimleri İşlemci
5 İç Donanım Birimleri Bellek Birimleri
6 İç Donanım Birimleri Kasalar
7 İç Donanım Birimleri Disk Sürücüler
8 İç Donanım Birimleri Kart Okuyucular
9 İç Donanım Birimleri Optik Disk Sürücüleri
10 İç Donanım Birimleri Donanım Kartları
11 İç Donanım Birimleri Donanım Kartları
12 İşletim Sistemi kurulumu
13 İşletim Sistemi Gelişmiş Özellikleri
14 İşletim Sistemi Gelişmiş Özellikleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2 Teknolojideki hızlı gelişmelere paralel olarak, hangi temel bilgilere ihtiyaç duyduğunu belirleme becerisi. 4
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
5 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürününü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 2
6 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
8 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik,yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
10 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
11 Bilişim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilişim alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
12 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; bilişim uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 66    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Öğretim Elemanı Ders Notları MEGEP Ders Notları İnternet Kaynakları
Diğer Kaynaklar Öğretim Elemanı Ders Notları MEGEP Ders Notları İnternet Kaynakları
Materyal
Dökümanlar Öğretim Elemanı Ders Notları MEGEP Ders Notları İnternet Kaynakları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Bilgisayar 1 Yazar: S. Eryılmaz Nobel Yayınevi, Temel Bilgisayar Eğitimi Yazar: Tugay Arat, Nesip Ergül Eğitim Kitabevi Yayınevi, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Olcay Büyükçapar KODLAB, Bilgisayara Giriş Gökçe Becit İşçitürk (Editör) PEGEM AKADEMİ
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri