Ders Adı Alışılmamış İmalat Yöntemleri
Ders Kodu MKM-447
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Fatih TAYLAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Alışılmamış imalat yöntemlerinin temel özellikleri, diğer yöntemleriyle karşılaştırılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Alışılmamış imalat yöntemlerinin açıklanması avantaj ve kullanım yerlerine yönelik bilgilendirmelerin yapılması.
No Dersin Kazanımları  
1 Gelişmiş İmalat Teknolojilerinin Anlaşılması: Öğrenciler, geleneksel olmayan imalat yöntemleri hakkında bilgi edinirler. Bu, lazer işleme, elektriksel deşarj işleme (EDM), ultrasonik işleme gibi teknikleri içerebilir.
2 Malzeme Bilimi: Alışılmamış imalat yöntemlerinin malzemeler üzerindeki etkilerini anlamak, öğrencilere malzeme seçimi ve işleme teknikleri konusunda derin bir perspektif kazandırır.
3 Tasarım ve İnovasyon: Bu ders, öğrencilerin kompleks parçaları tasarlama ve üretme yeteneklerini geliştirmeye yardımcı olur. Ayrıca, yenilikçi üretim çözümleri geliştirmek için yaratıcılığı teşvik eder.
4 Mühendislik Problemlerini Çözme: Öğrenciler, geleneksel olmayan yöntemlerle karşılaştıkları zorlukları çözme becerileri kazanırlar. Bu, karmaşık mühendislik problemlerine yenilikçi çözümler bulmalarına olanak tanır.
5 Sürdürülebilir Üretim Yöntemleri: Çevresel etkileri azaltma yolları ve sürdürülebilir imalat uygulamaları konusunda bilinçlendirme yapar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
2 alışılmamış imalat yöntemlerinin kısaca gözden geçirilmesi ve alışılmış imalat yöntemleri ile karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 alışılmamış imalat yöntemlerinin kısaca gözden geçirilmesi ve alışılmış imalat yöntemleri ile karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 alışılmamış imalat yöntemlerinin kısaca gözden geçirilmesi ve alışılmış imalat yöntemleri ile karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 alışılmamış imalat yöntemlerinin kısaca gözden geçirilmesi ve alışılmış imalat yöntemleri ile karşılaştırılması
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 Alışılmamış işleme yöntemlerinin işlemede kullanılan enerji tipine göre sınıflandırılması ve bu yöntemlerin işleme prensiplerinin, gereçlerinin, işleme parametrelerinin, işleme kabiliyetlerinin ve uygulamalarının gözden geçirilmesi
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Mekanik enerji: Ultrasonik işleme
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Ultrasonik işleme, aşındırıcı jet ile işleme, su jeti ile işleme
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Ultrasonik işleme, aşındırıcı jet ile işleme, su jeti ile işleme
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Elektrokimyasal enerji: Elektrokimyasal işleme, elektrokimyasal delme, elektrokimyasal honlama
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Elektrokimyasal enerji: Elektrokimyasal işleme, elektrokimyasal delme, elektrokimyasal honlama
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Elektrokimyasal enerji: Elektrokimyasal işleme, elektrokimyasal delme, elektrokimyasal honlama.
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 Isıl enerji: Elektroerozyon ile işleme, telli elektroerozyon ile işleme, lazer ile işleme, plazma ile işleme.
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Isıl enerji: Elektroerozyon ile işleme, telli elektroerozyon ile işleme, lazer ile işleme, plazma ile işleme.
  Ön Hazırlık: Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mühendislik Bilgisi: Mezunlarımız matematik, fen bilimleri, temel mühendislik prensipleri ve mekatronik mühendisliğine özel konular üzerine derinlemesine bilgiye sahip olacaklar; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini çözümlemede etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. 4
2 Problem Analizi: Mezunlarımız karmaşık mühendislik problemlerini sürdürülebilir kalkınma hedefleri çerçevesinde tanımlayabilir, formüle edebilir ve analiz edebilir; bu süreçte gerekli bilimsel, matematiksel ve mühendislik temelli bilgiyi uygulayabilirler. 2
3 Mühendislik Tasarımı: Mezunlarımız, gerçekçi kısıtlar altında ve sürdürülebilirlik gereksinimlerini gözeterek karmaşık mühendislik problemleri için yaratıcı ve etkili çözümler tasarlayabileceklerdir. Bu çözümler, sistemlerin, süreçlerin, cihazların veya ürünlerin tasarımını içerebilir. 3
4 Teknik ve Araçların Kullanımı: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümü için gerekli olan modern mühendislik ve bilişim araçlarını, teknikleri ve kaynakları etkili bir şekilde seçebilir ve kullanabilirler. 2
5 Araştırma ve İnceleme: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerini incelemek ve çözmek amacıyla gerekli araştırma yöntemlerini uygulayabilir; literatür araştırması yapabilir, deneyler tasarlayıp yürütebilir, veri toplayabilir ve analiz edebilirler. 2
6 Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mezunlarımız, mühendislik çözümlerinin topluma, ekonomiye, sağlık ve güvenliğe, çevreye ve sürdürülebilirliğe global etkilerini anlar ve bu bilinçle hareket ederler. 2
7 Etik Davranış: Mezunlarımız, mühendislik etiğine uygun davranış sergileyebilir, profesyonel sorumlulukların bilincinde olup çeşitliliği kapsayıcı ve ayrımcılık yapmayan bir tutum sergileyebilirler. 3
8 Bireysel ve Takım Çalışması: Mezunlarımız, hem bireysel olarak hem de çok disiplinli takımlar içinde etkili bir şekilde çalışabilme yeteneğine sahiptir; yüz yüze, uzaktan veya hibrit ortamlarda takım üyesi veya lider olarak görev alabilirler. 3
9 Sözlü ve Yazılı İletişim: Mezunlarımız, çeşitli dinleyici ve okuyucu kitlelerine uygun, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir; teknik bilgiyi açık ve anlaşılır bir şekilde aktarabilirler. 4
10 Proje Yönetimi: Mezunlarımız, projeleri yönetme ve ekonomik analiz yapma konularında bilgili olup, girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalığa sahiptir. 2
11 Yaşam Boyu Öğrenme: Mezunlarımız, bağımsız ve sürekli öğrenme becer isine sahip olup, yeni ve gelişen teknolojilere uyum sağlayabilir ve teknolojik değişimleri sorgulayabilirler. Bu yetenek, onların profesyonel gelişimlerini sürekli destekler ve mühendislik alanındaki yeniliklere ayak uydurabilmelerini sağlar. 4
12 Çevresel ve Toplumsal Duyarlılık: Mezunlarımız, mühendislik projelerinin çevresel dengeler üzerindeki etkilerini değerlendirme yeteneğine sahiptir. Bu projeleri toplumsal ihtiyaçlar ve çevresel sürdürülebilirlik perspektifleri gözetilerek tasarlayıp uygulayabilirler. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 124    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu G.F. Benedict, Nontraditional Manufacturing Processes, Marcel Dekker, Inc., New York, 1987, ISBN: 0-8247-7352-7. 2) H. Abdel, G. El-Hofy, Advanced Machining Process Nontraditional and Hybrid Machining Processes, 2005, McGraw-Hill
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri