Ders Adı Nümerik Isı Transferi
Ders Kodu MKM-321
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Murat ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders ölçmede temel kavramlar, ölçme sistemi, deneysel bulguların analizi, basınç, sıcaklık ve akış ölçümü konularını kapsamaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere deneysel bulguların analizini ve ölçme sistemleri hakkında bilgiler kazandırmayı amaçlamaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 1) Birim sistemleri hakkında genel bilgileri öğrenme
2 2) Ölçüm ve deney sonuçlarının hata analizini yapabilme.
3 3) Ölçüm ve deney sonuçlarının istatistiki analizini yapabilme.
4 4) Endüstride kullanılan basınç ölçme sistemlerinin temel kavramlarını anlama.
5 5) Endüstride kullanılan sıcaklık ölçme sistemlerinin temel kavramlarını anlama
6 6) Endüstride kullanılan akış ölçmelerinin temel kavramlarını anlama
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ölçme, tanımlar, birim sistemi, ölçme sistemlerinin genelleştirilmesi.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
2 Deneysel bulguların analizi, deneysel hata tipleri ve nedenleri, hata analizinde akılcı yaklaşım, Belirsizlik analizi.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 Deneysel bulguların istatistik analizi, en küçük kareler metodu.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Basınç ölçümleri, sıvı sütunlu basınç ölçme cihazları.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Elastik elemanlar ile basınç ölçümü, piezoelektrik basınç ölçerler.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 Bridgman basınç ölçeri, düşük basınçların ölçülmesi.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Akış ölçmeleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Rotametreler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Sıcaklık ölçmeleri, sıcaklık ölçekleri.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Sıvı genişlemeli termometreler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Basınç termometreleri, bimetal termometreler, elektrik direnç termometreler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Termistörler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 Termoelemanlar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Isıl ışınım ile sıcaklık ölçümü
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mühendislik Bilgisi: Mezunlarımız matematik, fen bilimleri, temel mühendislik prensipleri ve mekatronik mühendisliğine özel konular üzerine derinlemesine bilgiye sahip olacaklar; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini çözümlemede etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. 2
2 Problem Analizi: Mezunlarımız karmaşık mühendislik problemlerini sürdürülebilir kalkınma hedefleri çerçevesinde tanımlayabilir, formüle edebilir ve analiz edebilir; bu süreçte gerekli bilimsel, matematiksel ve mühendislik temelli bilgiyi uygulayabilirler. 3
3 Mühendislik Tasarımı: Mezunlarımız, gerçekçi kısıtlar altında ve sürdürülebilirlik gereksinimlerini gözeterek karmaşık mühendislik problemleri için yaratıcı ve etkili çözümler tasarlayabileceklerdir. Bu çözümler, sistemlerin, süreçlerin, cihazların veya ürünlerin tasarımını içerebilir. 3
4 Teknik ve Araçların Kullanımı: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümü için gerekli olan modern mühendislik ve bilişim araçlarını, teknikleri ve kaynakları etkili bir şekilde seçebilir ve kullanabilirler. 3
5 Araştırma ve İnceleme: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerini incelemek ve çözmek amacıyla gerekli araştırma yöntemlerini uygulayabilir; literatür araştırması yapabilir, deneyler tasarlayıp yürütebilir, veri toplayabilir ve analiz edebilirler. 3
6 Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mezunlarımız, mühendislik çözümlerinin topluma, ekonomiye, sağlık ve güvenliğe, çevreye ve sürdürülebilirliğe global etkilerini anlar ve bu bilinçle hareket ederler. 3
7 Etik Davranış: Mezunlarımız, mühendislik etiğine uygun davranış sergileyebilir, profesyonel sorumlulukların bilincinde olup çeşitliliği kapsayıcı ve ayrımcılık yapmayan bir tutum sergileyebilirler. 3
8 Bireysel ve Takım Çalışması: Mezunlarımız, hem bireysel olarak hem de çok disiplinli takımlar içinde etkili bir şekilde çalışabilme yeteneğine sahiptir; yüz yüze, uzaktan veya hibrit ortamlarda takım üyesi veya lider olarak görev alabilirler. 3
9 Sözlü ve Yazılı İletişim: Mezunlarımız, çeşitli dinleyici ve okuyucu kitlelerine uygun, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir; teknik bilgiyi açık ve anlaşılır bir şekilde aktarabilirler. 4
10 Proje Yönetimi: Mezunlarımız, projeleri yönetme ve ekonomik analiz yapma konularında bilgili olup, girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalığa sahiptir. 3
11 Yaşam Boyu Öğrenme: Mezunlarımız, bağımsız ve sürekli öğrenme becer isine sahip olup, yeni ve gelişen teknolojilere uyum sağlayabilir ve teknolojik değişimleri sorgulayabilirler. Bu yetenek, onların profesyonel gelişimlerini sürekli destekler ve mühendislik alanındaki yeniliklere ayak uydurabilmelerini sağlar. 3
12 Çevresel ve Toplumsal Duyarlılık: Mezunlarımız, mühendislik projelerinin çevresel dengeler üzerindeki etkilerini değerlendirme yeteneğine sahiptir. Bu projeleri toplumsal ihtiyaçlar ve çevresel sürdürülebilirlik perspektifleri gözetilerek tasarlayıp uygulayabilirler. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Kullanılmamaktadır.
Diğer Kaynaklar 1) Genceli, O.F., 'Ölçme tekniği: boyut, basınç, akış ve sıcaklık ölçmeleri', Birsen Yayınevi, İstanbul, 1998. 2) ASHRAE Fundamentals, 'Bölüm 13 Ölçme Tekniği', Tesisat Mühendisleri Derneği, 1998, Ankara, Türkiye. 3) Akpınar, S., 'Ölçme tekniği', Karadeniz Teknik Üniversitesi, 1992, Trabzon, Türkiye. 4) Akıllı, H., 'Ölçme tekniği ve mühendislik cetvelleri', Akdeniz Üniversitesi, 1984, Isparta, Türkiye.
Materyal
Dökümanlar Kullanılmamaktadır.
Ödevler Kullanılmamaktadır.
Sınavlar Kullanılmamaktadır.
Materyal Diğer Kullanılmamaktadır.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri