Ders Adı Elektronik Devreler
Ders Kodu MKM-207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Abdullah GENÇ
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Erhan ERYİĞİT Arş. Gör. Nejat Tükenmez
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Elektrik Devre Elemanları, Akım, Gerilim, Elektriksel fonksiyonlar, Güç, Enerji, Kirchoff akım ve gerilim yasaları, Thevenin-Norton teoremi, Maksimum güç teoremi, süperpozisyon teoremi, yarı iletken maddeler, yarı iletken diyotun yapısı, çalışma prensibi, eşdeğer devreleri, ileri ve ters yön karakteristikleri, diyot çeşitleri ve diyot uygulamaları, BJT yapısı ve çalışma prensibi, yükseltme işlemi ve bağlantı çeşitleri, İdeal işlemsel yükseltecin yapısı ve çalışması, uygulama devreleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Elektrik devre elemanlarını, devre yasalarını ve temel devre teoremlerini öğrenmek, direnç devrelerinin çözüm yöntemlerini kavramak. Diyot, bipolar transistör (BJT) ve işlemsel yükselteç gibi yarı iletken elemanları tanıyarak, bunların kullanıldığı elektronik devrelerin tasarımını, simülasyonlarını ve analizini yapabilmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Elektrik devre elemanlarını tanır ve tanım bağıntıları yazar.
2 Elektriksel işaretleri ve Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanır.
3 Akım ve gerilim denklemlerini kurar ve çözer.
4 Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlar.
5 Devre teoremlerini uygulayarak devreleri analiz eder.
6 Yarı iletken teorisini, P ve N tipi yarı iletken maddeleri açıklar.
7 Diyot çeşitlerini, yapılarını, karakteristiklerini açıklar
8 Diyot kullanarak çeşitli uygulama devreleri tasarlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Elektrik Devre Elemanları, Akım, Gerilim; Elektriksel fonksiyonlar, Güç, Enerji
2 Kirchoffun akım ve gerilim yasaları; Thevenin-Norton teoremi, süperpozisyon teoremi, maksimum güç teoremi
3 Yarı iletkenler, P ve N tipi yarıiletken, PN bileşimi, yarı iletken diyotun yapısı, çalışma prensibi, ileri ve ters yön karakteristikleri
4 Diyot direnci. Eşdeğer Devreleri. Seri Diyot Devreleri
5 Diyot çeşitleri
6 Tam dalga, yarım dalga, köprü tipi doğrultucu devreleri
7 Regülasyon devreleri
8 Ara sınav...
9 BJT bağlantı çeşitlerine göre giriş çıkış karakteristikleri, akım kazançları
10 PNP ve NPN birleşimi, BJT çalışma prensibi, yükseltme işlemi ve bağlantı çeşitleri
11 BJT DC Polarma devreleri
12 BJT kuvvetlendirici devreleri
13 İşlemsel yükseltecin yapısı ve çalışması
14 İşlemsel yükselteçli uygulama devreleri (eviren, evirmeyen yükselteçler, toplayıcı, fark alıcı, türev ve integral alıcı)
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mühendislik Bilgisi: Mezunlarımız matematik, fen bilimleri, temel mühendislik prensipleri ve mekatronik mühendisliğine özel konular üzerine derinlemesine bilgiye sahip olacaklar; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini çözümlemede etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. 3
2 Problem Analizi: Mezunlarımız karmaşık mühendislik problemlerini sürdürülebilir kalkınma hedefleri çerçevesinde tanımlayabilir, formüle edebilir ve analiz edebilir; bu süreçte gerekli bilimsel, matematiksel ve mühendislik temelli bilgiyi uygulayabilirler. 2
3 Mühendislik Tasarımı: Mezunlarımız, gerçekçi kısıtlar altında ve sürdürülebilirlik gereksinimlerini gözeterek karmaşık mühendislik problemleri için yaratıcı ve etkili çözümler tasarlayabileceklerdir. Bu çözümler, sistemlerin, süreçlerin, cihazların veya ürünlerin tasarımını içerebilir. 2
4 Teknik ve Araçların Kullanımı: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümü için gerekli olan modern mühendislik ve bilişim araçlarını, teknikleri ve kaynakları etkili bir şekilde seçebilir ve kullanabilirler. 2
5 Araştırma ve İnceleme: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerini incelemek ve çözmek amacıyla gerekli araştırma yöntemlerini uygulayabilir; literatür araştırması yapabilir, deneyler tasarlayıp yürütebilir, veri toplayabilir ve analiz edebilirler. 2
6 Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mezunlarımız, mühendislik çözümlerinin topluma, ekonomiye, sağlık ve güvenliğe, çevreye ve sürdürülebilirliğe global etkilerini anlar ve bu bilinçle hareket ederler. 4
7 Etik Davranış: Mezunlarımız, mühendislik etiğine uygun davranış sergileyebilir, profesyonel sorumlulukların bilincinde olup çeşitliliği kapsayıcı ve ayrımcılık yapmayan bir tutum sergileyebilirler. 4
8 Bireysel ve Takım Çalışması: Mezunlarımız, hem bireysel olarak hem de çok disiplinli takımlar içinde etkili bir şekilde çalışabilme yeteneğine sahiptir; yüz yüze, uzaktan veya hibrit ortamlarda takım üyesi veya lider olarak görev alabilirler. 5
9 Sözlü ve Yazılı İletişim: Mezunlarımız, çeşitli dinleyici ve okuyucu kitlelerine uygun, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir; teknik bilgiyi açık ve anlaşılır bir şekilde aktarabilirler. 5
10 Proje Yönetimi: Mezunlarımız, projeleri yönetme ve ekonomik analiz yapma konularında bilgili olup, girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalığa sahiptir. 5
11 Yaşam Boyu Öğrenme: Mezunlarımız, bağımsız ve sürekli öğrenme becer isine sahip olup, yeni ve gelişen teknolojilere uyum sağlayabilir ve teknolojik değişimleri sorgulayabilirler. Bu yetenek, onların profesyonel gelişimlerini sürekli destekler ve mühendislik alanındaki yeniliklere ayak uydurabilmelerini sağlar. 5
12 Çevresel ve Toplumsal Duyarlılık: Mezunlarımız, mühendislik projelerinin çevresel dengeler üzerindeki etkilerini değerlendirme yeteneğine sahiptir. Bu projeleri toplumsal ihtiyaçlar ve çevresel sürdürülebilirlik perspektifleri gözetilerek tasarlayıp uygulayabilirler. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 5 15
Proje 1 15
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 10 2 20
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu [1] Elektronik Cihazlar Ve Devre Teorisi, Robert L. Boylestad ve Louis Nashelsky, Palme Yayınevi [2] Elektronik-1, Hüseyin Demirel, Birsen Yayınevi [3] Elektronik-2, Hüseyin Demirel, Birsen Yayınevi,
Diğer Kaynaklar [1] Elektronik Cihazlar Ve Devre Teorisi, Robert L. Boylestad ve Louis Nashelsky, Palme Yayınevi [2] Elektronik-1, Hüseyin Demirel, Birsen Yayınevi [3] Elektronik-2, Hüseyin Demirel, Birsen Yayınevi,
Materyal
Dökümanlar [1] Elektronik Cihazlar Ve Devre Teorisi, Robert L. Boylestad ve Louis Nashelsky, Palme Yayınevi [2] Elektronik-1, Hüseyin Demirel, Birsen Yayınevi [3] Elektronik-2, Hüseyin Demirel, Birsen Yayınevi,
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri