Ders Adı Algoritma ve Bilgisayar Programlama
Ders Kodu MKM-101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi Sinan UĞUZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Algoritma ve programlama mantığı, akış diyagramları, program geliştirme ortamı (VB veya C#) ve görsel programlama dili ile program geliştirme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Programlama hakkında genel bilgilere sahip olmak, Algoritma ve programlama mantığını öğrenmek, görsel programlama dili program geliştirme ortamını kullanma becerisine ve program geliştirme bilgisine temel seviyede sahip olmak.
No Dersin Kazanımları  
1 1) Algoritma ve programlama mantığını bilir.
2 2) Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir.
3 3) Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir.
4 4) Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir.
5 5) Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir.
6 6) Görsel Programlama bilgilerini fen ve temel mühendislik bilimleri alanlarında uygulayabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bilgisayar programlamaya giriş
  Ön Hazırlık: Ders programının temin edilmesi
2 Algoritmalar ve akış diyagramları
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 VB çalışma ortamı ve menüleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Değişkenler, Veri Tipleri ve Sabitler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Döngüler ve Karar Yapıları
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 VB’de nesne ve olay kavramları
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Araç kutusu elemanları ve kontrolleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Araç kutusu elemanları ve kontrolleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Araç kutusu elemanları ve kontrolleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Fonksiyonlar ve Prosedürler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Çoklu Formlarla Çalışmak
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 VB’de dosya kavramı
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Genel Uygulamalar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mühendislik Bilgisi: Mezunlarımız matematik, fen bilimleri, temel mühendislik prensipleri ve mekatronik mühendisliğine özel konular üzerine derinlemesine bilgiye sahip olacaklar; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini çözümlemede etkin bir şekilde kullanabileceklerdir. 5
2 Problem Analizi: Mezunlarımız karmaşık mühendislik problemlerini sürdürülebilir kalkınma hedefleri çerçevesinde tanımlayabilir, formüle edebilir ve analiz edebilir; bu süreçte gerekli bilimsel, matematiksel ve mühendislik temelli bilgiyi uygulayabilirler. 4
3 Mühendislik Tasarımı: Mezunlarımız, gerçekçi kısıtlar altında ve sürdürülebilirlik gereksinimlerini gözeterek karmaşık mühendislik problemleri için yaratıcı ve etkili çözümler tasarlayabileceklerdir. Bu çözümler, sistemlerin, süreçlerin, cihazların veya ürünlerin tasarımını içerebilir. 3
4 Teknik ve Araçların Kullanımı: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümü için gerekli olan modern mühendislik ve bilişim araçlarını, teknikleri ve kaynakları etkili bir şekilde seçebilir ve kullanabilirler. 2
5 Araştırma ve İnceleme: Mezunlarımız, karmaşık mühendislik problemlerini incelemek ve çözmek amacıyla gerekli araştırma yöntemlerini uygulayabilir; literatür araştırması yapabilir, deneyler tasarlayıp yürütebilir, veri toplayabilir ve analiz edebilirler. 2
6 Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mezunlarımız, mühendislik çözümlerinin topluma, ekonomiye, sağlık ve güvenliğe, çevreye ve sürdürülebilirliğe global etkilerini anlar ve bu bilinçle hareket ederler. 3
7 Etik Davranış: Mezunlarımız, mühendislik etiğine uygun davranış sergileyebilir, profesyonel sorumlulukların bilincinde olup çeşitliliği kapsayıcı ve ayrımcılık yapmayan bir tutum sergileyebilirler. 4
8 Bireysel ve Takım Çalışması: Mezunlarımız, hem bireysel olarak hem de çok disiplinli takımlar içinde etkili bir şekilde çalışabilme yeteneğine sahiptir; yüz yüze, uzaktan veya hibrit ortamlarda takım üyesi veya lider olarak görev alabilirler. 4
9 Sözlü ve Yazılı İletişim: Mezunlarımız, çeşitli dinleyici ve okuyucu kitlelerine uygun, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir; teknik bilgiyi açık ve anlaşılır bir şekilde aktarabilirler. 5
10 Proje Yönetimi: Mezunlarımız, projeleri yönetme ve ekonomik analiz yapma konularında bilgili olup, girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalığa sahiptir. 4
11 Yaşam Boyu Öğrenme: Mezunlarımız, bağımsız ve sürekli öğrenme becer isine sahip olup, yeni ve gelişen teknolojilere uyum sağlayabilir ve teknolojik değişimleri sorgulayabilirler. Bu yetenek, onların profesyonel gelişimlerini sürekli destekler ve mühendislik alanındaki yeniliklere ayak uydurabilmelerini sağlar. 5
12 Çevresel ve Toplumsal Duyarlılık: Mezunlarımız, mühendislik projelerinin çevresel dengeler üzerindeki etkilerini değerlendirme yeteneğine sahiptir. Bu projeleri toplumsal ihtiyaçlar ve çevresel sürdürülebilirlik perspektifleri gözetilerek tasarlayıp uygulayabilirler. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 5 3 15
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 158    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu 1. Visual Studio 2008 ile Microsoft Visual Basic 9.0 for .Net Framework 3.5, Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 978 975 02 0884 3, 1070s, Ankara, 2009. 2. Visual Basic design patterns VB 6.0 and VB.NET, James William Cooper, Addison-Wesley, Boston, 512p, 2002.
Diğer Kaynaklar 1. Visual Basic 6.0, Özgür Hocaoğlu, Pusula Yayıncılık, 301s, 2005. 2. Adım Adım Visual Basic 6.0 Uygulamaları, Erdal Akpınar, Nirvana Yayınları / Bilgi Teknolojileri Dizisi:12, ISBN: 978-975-8878-20-8, 270s, 2007. 3. Visual Basic ile Programlama, 1. Cilt: Görsel Programlamanın Temelleri (2. Baskı), Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 973 975 02 0461 6, 514 sayfa, Ankara, 2007. 4. Visual Basic ile görsel programlama: Microsoft Visual Basic 6.0: for windows 98/me/2000/XP: profesyonel sürüm, Memik Yanık, Beta Basım Yayım Dağıtım, 1012s, 2002. 5. Visual Studio 2008 ile Microsoft Visual Basic 9.0 for .Net Framework 3.5, Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 978 975 02 0884 3, 1070s, Ankara, 2009. 6. Visual Basic design patterns VB 6.0 and VB.NET, James William Cooper, Addison-Wesley, Boston, 512p, 2002. 7. Visual C# için ADO.NET 2. Cilt: Programcının El Kitabı, Memik Yanık, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 978 975 02 0607 8, 419s, Ankara, 2007.
Materyal
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri