Ders Adı Deprem ve Kurtarma İlkeleri
Ders Kodu INM-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Afetin tanımı, Afet Türleri, Deprem, depremlerin karakteristik özellikleri ve türleri, afet yönetimi, Afet ve Acil Durum Planlaması genel kavramlar, afet sonrası tahliye.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere deprem ve kurtarma prensipleri ile ilgili temel bilgileri vermek, acil durum ve afetlere hazırlıklı olmalarını ve bireysel önlem alabilme becerileri kazandırmak
No Dersin Kazanımları  
1 depremi tanır ve alınması gereken önlemleri bilir
2 deprem bilinci kazanır
3 deprem Öncesi ne yapılması gerekir bilir
4 deprem anında ne yapılması gerekir bilir
5 deprem sonrası ne yapılması gerekir bilir
6 depremden korunmasını bilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Genel Bilgiler
2 Deprem, Depremin Oluşum mekanizması
3 Depremin Büyüklüğü ve Şiddeti, Deprem Dalgaları
4 Levha Tektoniği Kuramı, Deprem Kuşakları
5 Depremin yol açtığı hasarlar
6 Afet ve Afet Türleri
7 Ara Sınav Haftası
8 Afet Yönetimi, Afet Yönetiminin Aşamaları
9 Depremden korunma yolları
10 Depremden korunma yolları
11 Yapısal ve Yapısal Olmayan Zararları Önleme
12 Acil durum ve planların hazırlanması
13 Aile Afet Planı, Acil Yardım Planı, İlk Yardım
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 1
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 1
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 2
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 5 50
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 87    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu “Deprem ve Kurtarma İlkeleri’’, Arıoğlu, E., Arıoğlu, N., Yılmaz, A.O., Girgin,C. Evrim Yayınevi, Mart, 2000.
Diğer Kaynaklar “Deprem ve Kurtarma İlkeleri’’, Arıoğlu, E., Arıoğlu, N., Yılmaz, A.O., Girgin,C. Evrim Yayınevi, Mart, 2000.
Materyal
Dökümanlar “Deprem ve Kurtarma İlkeleri’’, Arıoğlu, E., Arıoğlu, N., Yılmaz, A.O., Girgin,C. Evrim Yayınevi, Mart, 2000.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri