Ders Adı Şev Stabilitesi
Ders Kodu CET-451
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi Uğur Şafak ÇAVUŞ
Dersin Yardımcıları YOK
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şev kayma mekanizmaları (Doğal veya insan yapımı), Şev stabilite analizleri için gerekli mühendislik parametreleri ve elde edilişi, Uygun şev stabilite analiz metotlarının seçimi, Başlıca limit denge analiz metotları, Düzlemsel kayma analizi, dairesel kayma analizleri (İsveç dilim metodu Bishop metodu)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Şev kayma mekanizmalarını ve şev stabilite terminolojisini öğretmek, Zeminlerin kayma mukavemeti ve Mohr-Coulomb göçme kriteri, Şev stabilitesi analiz metodu (düzlemsel kayma), Dairesel kaymaların şev stabilite analizi (İsveç dilim metodu be Bishop ile)
No Dersin Kazanımları  
1 şev kayma türlerini öğrenir
2 şev kayma mekanizmalarını ve nedenlerini öğrenir
3 zemin ve kayaçların kayma mukavemeti deneylerini ve hesaplarını öğrenir
4 zemin ve kayaçların kayma mukavemeti parametrelerini öğrenir
5 Kesiti verilen bir şevin güvenliğini hesaplar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Şev nedir, şevlerde kayma mekanizmaları ve hızları nasıl olabilir?
2 Kayma mekanizmalarına ve türlerine örnekler
3 Şev stabilitesi analizleri için gerekli olan mühendislik parametreleri ve kayma mukavemeti
4 Mohr-Coulomb göçme kriteri
5 Mohr-Coulomb göçme kriterine bağlı kayma mukavemeti parametreleri (CD, CU ve UU parametreleri)
6 Kısa dönem ve uzun dönem şev stabilite göçmeleri ve analizleri için uygun parametrelerin seçimi
7 Limit denge analiz metotları
8 ARASINAV HAFTASI
9 Düzlemsel kayma stabilite analizi
10 Düzlemsel kayma stabilite analizi çözüm örnekleri (YAS varken YAS yokken, tabakalı zeminler için)
11 Kohezyonlu zeminler için dairesel kayma stabilite analizi çözüm örnekleri (YAS varken YAS yokken, tabakalı zeminler için)
12 Kohezyonlu ve kophezyonsuz zeminler için dairesel kayma stabilite analizi
13 İsveç dilim metodu ile şev stabilite analizi
14 Bishop metodu ile şev stabilite analizi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 5
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 5
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 2
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 2
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 2
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 2
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 5 6 30
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 151    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Geoteknik Bilgisi II-Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği, Önalp, A., Arel, E., (2004), Birsen Yayın Evi, İstanbul
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri