Ders Adı Çelik Projesi
Ders Kodu CET-435
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Mehmet Fenkli
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çelik Yapılar dersinin içeriğinin öğrenildiği varsayılmaktadır. Bir çelik yapının sabit yük, kar ve rüzgâr yüklerine göre statik hesabının yapılması; kesit ve birleşim hesaplarının yapılması; yapının stabilitesinin sağlanması ve gerekli detayların çizilmesi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı "Çelik Yapılar " dersinde verilen hesap ve konstruksiyon esaslarını kullanarak bir çelik yapı tasarımı yapmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci, endüstriyel ve çok katlı çelik yapıların elemanlarının tasarım yüklerini hesaplar.
2 Öğrenci, endüstriyel ve çok katlı çelik yapıların tasarımını yapar.
3 Öğrenci, çelik yapıların detaylarını çizer.
4 Öğrenci, çelik yapılardaki yük hesaplarında dikkat edilmesi gereken kuralları kavrar.
5 Öğrenci, güncel şartnameleri takip etmenin önemini ayrımsayarak güncellenmiş yöntemleri anlayıp yorumlama becerisi kazanır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Genel Bilgiler ve tanımlamalar ile Yapı Modellemesi
2 Ön Boyutlandırma
3 Kar Yüklemesinin Tanımlanması ve Modellenmesi-1. Kontrol
4 Rüzgâr Yüklemesinin Tanımlanması ve Modellenmesi
5 Deprem Yüklerinin Tanımlanması ve Modellenmesi-2. Kontrol
6 Yükleme Kombinasyonlarının Tanımlanması ve Modellenmesi-3. Kontrol
7 Deprem Etkisinde Tasarım (Güçlü Kolon/Zayıf Kiriş, Süneklik Düzeyi Yüksek Moment Çerçevesi)
8 Ara Sınav 1
9 Deprem Etkisinde Tasarım (Merkezi Çaprazlı Çerçeve, Doğrusal Olmayan Analiz)
10 Birleşimler (Moment Çerçevesi, Kiriş-Kolon Birleşimi)
11 Birleşimler (Çaprazlı Çerçeve)-4. Kontrol
12 Birleşimler (Kolon ekleri, Kolon Ayağı)
13 Çizimler
14 Çizimler-5. Kontrol
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 4
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 3
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 50
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Ödevler 1 8 8
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 172    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Ders notları. T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Çelik Yapıların Tasarım Hesap ve Yapım Esalaslarına Dair Yönetmelik, 2018. American Institute of Steel Construction, Specification for structural steel buildings AISC 360-16, Chicago, 2016 William T. Segui, Steel Design, 5th Ed., Cengage Learning, 2013 Jack C. McCormac, Stephen F. Csernak, Structural Steel Design Fifth Edition, Prentice Hall, 2012. Bruneau, M.; Uang, C. M.; Whittaker, A. “Ductile Design of Steel Structures”, McGraw-Hill, 1998. Tütkiye Bina Deprem Yönetmeliği, 2018
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri