Ders Adı Ulaştırma Projesi
Ders Kodu CET-431
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Nihat MOROVA Şebnem KARAHANÇER
Dersin Yardımcıları Hande VAROL
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Karayolu geometrik tasarım elemanları, ekonomik analiz yöntemleri, geçki-plan-boykesit, yatay ve düşey kurplar, enkesitler, üstyapı tasarım kriterleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Karayolu ulaşım sisteminin özellikleri ve temel tasarım bilgilerinin proje çalışması yapılarak öğretilmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Karayolu kullanılan standartların anlaşılması
2 2. Projelendirme temel bilgileri
3 3. Alternatifler oluşturarak en uygun olanın ekonomi, uygulama, konfor ve güvenlik açısından değerlendirilmesi
4 4. Proje hesapları ve sonuçların proje çizimleri
5 5. Ekonomik analiz
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Karayolu projelendirme standartları
2 Geçki araştırması
3 Geçki ve plan
4 Yatay kurplar ve hesapları
5 Geçki eğrisi ve dever uygulamaları
6 Boykesit Çizimi
7 Düşey kurplar ve hesapları
8 Enkesitler
9 Hacim hesapları
10 Kütleler diyagramı
11 Toprak dağıtımı
12 Üstyapı tasarım kriterleri
13 Kret çizgisi ve planı
14 Genel Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 3
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 3
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 3
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 4
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 4
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 4
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 4
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 3
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 4
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 50
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Ödevler 14 2 28
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 188    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu 1. Khisty, C. J. “Transportation Engineering: An introduction”. Prentice Hall, NJ 07632, ISBN. 0-13-929274-8, 1990. 2. Nicholas J. Garber, Lester A. Hoel “Traffic and Highway Engineering (3rd edition)”, ISBN: 0534387438, January 2002. 3. AASHTO. “A Policy on Geometric Design of Highways and Streets (metric version)”, ISBN. 1-56051-068-4, Washington D.C., 1995. 4.Yayla, N., “Karayolu Mühendisliği”, Birsen Yayınevi, 2002. 5. Sütaş., İ. , Öztaş., G., “Karayolu İnşaatında Uygulama ve Projelendirme”, 6. Örneklerle Karayolu Tasarımı / Muhammet Vefa Akpınar
Diğer Kaynaklar 1. Khisty, C. J. “Transportation Engineering: An introduction”. Prentice Hall, NJ 07632, ISBN. 0-13-929274-8, 1990. 2. Nicholas J. Garber, Lester A. Hoel “Traffic and Highway Engineering (3rd edition)”, ISBN: 0534387438, January 2002. 3. AASHTO. “A Policy on Geometric Design of Highways and Streets (metric version)”, ISBN. 1-56051-068-4, Washington D.C., 1995. 4.Yayla, N., “Karayolu Mühendisliği”, Birsen Yayınevi, 2002. 5. Sütaş., İ. , Öztaş., G., “Karayolu İnşaatında Uygulama ve Projelendirme”, 6. Örneklerle Karayolu Tasarımı / Muhammet Vefa Akpınar
Materyal
Dökümanlar 1. Khisty, C. J. “Transportation Engineering: An introduction”. Prentice Hall, NJ 07632, ISBN. 0-13-929274-8, 1990. 2. Nicholas J. Garber, Lester A. Hoel “Traffic and Highway Engineering (3rd edition)”, ISBN: 0534387438, January 2002. 3. AASHTO. “A Policy on Geometric Design of Highways and Streets (metric version)”, ISBN. 1-56051-068-4, Washington D.C., 1995. 4.Yayla, N., “Karayolu Mühendisliği”, Birsen Yayınevi, 2002. 5. Sütaş., İ. , Öztaş., G., “Karayolu İnşaatında Uygulama ve Projelendirme”, 6. Örneklerle Karayolu Tasarımı / Muhammet Vefa Akpınar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri