Ders Adı Mimarlık Bilgisi
Ders Kodu CET-364
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Neşe DİKMEN
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Mimarlığın tanımı, mimarlık-mühendislik ilişkisi, mimarlığın temel unsurları, temel tasarım elemanları ve sistemleri, mekan kavramı, mekanı oluşturan öğeler, insan boyutlarının tasarıma etkisi, kullanıcı gereksinmeleri, tasarıma etki eden fiziksel çevre özellikleri, mimarlık ve malzeme, teknoloji, strüktür, mimari çizimler, mimari tasarımı etkileyen imar mevzuatı, Türkiye’den ve Dünyadan mimari proje örnekleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Yapıların tasarımı ve uygulanması aşamalarında mimar ve mühendislerin birlikte çalışmaları gerekmektedir. Ortak çalışabilmek için mühendislerin mimari tasarım, mimarların ise mühendislik tasarımı hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu dersin amacı inşaat mühendisliği öğrencilerinin mimari tasarımın oluşum süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Bu dersi alan öğrenciler,
2 - Mimari tasarım süreci hakkında bilgi sahibi olma,
3 - Bina tipleri hakkında bilgi sahibi olma,
4 - Disiplinler arası proje üretimi sırasında mimarlarla ortak bir dil konuşma,
5 - Araştırma yapma,
6 - Araştırılan bir konu ile ilgili sunum yapma becerilerine sahip olacaklardır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mimarlığın tanımı, mimari kavramlar
2 Mimarlık-Mühendislik ilişkisi
3 Mimarlığın temel unsurları
4 Temel tasarım elemanları
5 Temel tasarım sistemleri
6 Mekan kavramı, mekanı oluşturan öğeler
7 Tasarıma etki eden fiziksel çevre özellikleri
8 Mimarlık ve malzeme
9 Sınav haftası
10 Mimarlık ve teknoloji, strüktür
11 Mimari çizimler
12 Mimari tasarımı etkileyen imar mevzuatı
13 Türkiye’den ve Dünyadan mimari proje örnekleri
14 Öğrenci sunumları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 4
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 4
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 2
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 2
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 3
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 2
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 4
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 8 15 120
Ödevler 1 5 5
Sunum 1 1 1
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 170    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Öğretim elemanı tarafından hazırlanan notlar
Diğer Kaynaklar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan notlar
Materyal
Dökümanlar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan notlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri