Ders Adı Ulaştırma Yapıları
Ders Kodu CET-354
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ulaştırma Sistemlerinin incelenmesi, karşılaştırmalar, optimum ulaşım sisteminin kurulması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ulaştırma kavramlarını öğretmek, 2. Ulaştırma sistemlerini (Karayolu, Demiryolu, Havayolu, Denizyolu ve Boruhatları) tanıtmak, 3. Ulaştırma sistemlerinin tarihsel gelişimini öğretmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 İnşaat mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz, teknik ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ulaştırma sistemlerinin tanıtılması
2 Ulaştırma sistemlerinin tanıtılması
3 Yolcu taşımacılığı
4 Toplu taşıma sistemleri - Kent ici yolcu taşıma taşıma
5 Yük taşımacılığı
6 Karayolu ulaştırma sistemleri
7 Demiryolu ulaştırma sistemleri
8 Demiryolu ulaştırma sistemleri
9 Havayolu ulaştırma sistemleri
10 Havayolu ulaştırma sistemleri
11 Denizyolu ulaştırma sistemleri ve Boru hatları
12 Denizyolu ulaştırma sistemleri ve Boru hatları
13 Mikromobilite ve motorsuz taşıtlarla ulaşım
14 Ulaştırma sistemlerinde ekonomi ve çevresel etkiler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 1
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 2
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 2
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 2
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 2 20
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 178    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Introduction to Transportation Systems, Joseph Sussman Modelling Transport, J.D. Ortuzar , L.G. Willumsen, John Wiley & Sons, 1995 Urban Transportation Netwoks, Y. Sheffi, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, 1992 Transportation Engineering Planning and Design, Paul H. Wright, Norman J. Ashford, Robert J. Stammer Highway Capacity Manual, Transportation Research Board National Research Council, 2000 Karayolu Mühendisliği, Nadir Yayla
Diğer Kaynaklar Introduction to Transportation Systems, Joseph Sussman Modelling Transport, J.D. Ortuzar , L.G. Willumsen, John Wiley & Sons, 1995 Urban Transportation Netwoks, Y. Sheffi, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, 1992 Transportation Engineering Planning and Design, Paul H. Wright, Norman J. Ashford, Robert J. Stammer Highway Capacity Manual, Transportation Research Board National Research Council, 2000 Karayolu Mühendisliği, Nadir Yayla
Materyal
Dökümanlar Introduction to Transportation Systems, Joseph Sussman Modelling Transport, J.D. Ortuzar , L.G. Willumsen, John Wiley & Sons, 1995 Urban Transportation Netwoks, Y. Sheffi, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, 1992 Transportation Engineering Planning and Design, Paul H. Wright, Norman J. Ashford, Robert J. Stammer Highway Capacity Manual, Transportation Research Board National Research Council, 2000 Karayolu Mühendisliği, Nadir Yayla
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri