Ders Adı Uzay Kafes Sistemler
Ders Kodu CET-344
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Mehmet Fenkli
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çağdaş strüktür sistemleri yapılı çevrede fonksiyonel/yapısal ihtiyaçlar ve estetik beklentiler ile kullanılmakta ve teknolojinin getirdiği yeniliklere göre geliştirilmektedir. Öğrencilerin bu ders kapsamında strüktüre ait bilgileri özellikleri ve sınıflandırılması çerçevesinde öğrenerek, çağdaş strüktür sistemleri hakkında mimari ve yapısal olarak bilgiye ve deneyime sahip olmaları hedeflenmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çağdaş strüktür sistemleri hakkında tasarım ilkeleri ve kullanım olanakları açısından bilgiye sahip olur. 2) Çağdaş strüktür sistemlerinde kullanılan malzemeleri tanır. 3) Sistemlere eleştirel bakma ve sistem çözüm önerileri getirme becerisi geliştirir.
No Dersin Kazanımları  
1 The student gains the ability to understand and interpret updated methods by recognizing the importance of following up-to-date specifications.
2 Büyük açıklıklı ve yüksek katlı yapıların yapım teknolojilerinin öğrenilmesi;
3 Taşıyıcı sistemlerde kullanılan malzemelerde yaşanan gelişimin öğrenilmesi;
4 Yüksek mukavemetli malzemeler ile teknolojik yapıların oluşturulmasının öğrenilmesi;
5 Depreme dayanıklı yapım sisteminde taşıyıcı sistem tasarımının önemi;
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Genel giriş, dersin tanıtılması
2 Yeni taşıyıcı sistemlerin gelişimi
3 Kabuk Sistemler, Katlanmış Plaklar, Eğri Yüzeyler 1
4 Kabuk Sistemler, Katlanmış Plaklar, Eğri Yüzeyler 2
5 Öğrenci Araştırması
6 Kablo ve Gergi sistemler, Membran ve Pnömatik Sistemler 1
7 Kablo ve Gergi sistemler, Membran ve Pnömatik Sistemler 2
8 Öğrenci Araştırması
9 Lamine Ahşaplar ve Kubbeler
10 Öğrenci Araştırması
11 Uzay Kafes, Ardgerme strüktürler
12 Öğrenci Araştırması
13 Yüksek Binalar, 3D Printing ve CAM uygulamaları
14 Öğrenci Araştırması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 3
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 4
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 6 78
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 4 52
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 155    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Türkçü, Ç., Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2017. Asensio, F., New Architecture, An International Atlas, Abrams, New York, 2005 Reichold, Klaus, Christopher Wynne, and Bernhard Graf. Buildings that changed the world. Prestel, 1999. Bizley, Graham. Architecture in detail . Elsevier, 2008. Bizley, Graham. Architecture in detail II. Routledge, 2010. Günel, Mehmet Halis, and Hüseyin Emre Ilgin. Tall buildings: structural systems and aerodynamic form. Routledge, 2014. Schierle, Gotthilf Goetz. Architectural Structures. University of Southern California, 2006. Chilton, John. Space grid structures. Taylor & Francis, 2007. Hunt, Anthony, and Tony Hunt. Tony Hunts Structures Notebook. Routledge, 2003. Weinand, Yves, ed. Advanced timber structures: architectural designs and digital dimensioning. Birkhauser, 2016.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri