Ders Adı Su Getirme ve Kanalizasyon
Ders Kodu CET-342
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Prof.Dr. Özlem TERZİ
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Yusuf YAŞIR
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Su getirme, kanalizasyon ve drenaj sistemlerinin elemanları. Yu¨zeysel ve yeraltı su kaynakları ve su ihtiyacı. Su iletim sistemlerinin hidrolik esasları ve tasarımı. Su dagˆıtım s¸ebekelerinin hidrolik esasları ve tasarımı. Atıksuların uzaklas¸tırılmasında temel esaslar. Kanalizasyon sistemlerinin hidrolik esasları ve tasarımı. Yagˆmursuyu drenaj s¸ebekelerinin hidrolojik ve hidrolik esasları ve tasarımı.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Suyun temini, suyun ihtiyaç duyulan bölgeye iletilmesi, dağıtılması ve kullanılmış suların uzaklaştırılması ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin verilmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 Su temini ve atıksu uzaklaştırma sistemleri hakkında temel bilim ve mühendislik bilgilerini öğrenme, proje yapabilme becerisi kazanma.
2 Bir yerleşim yerinin su ihtiyacını belirleme, su temini için kaynak seçme ve hesaplarını yapma.
3 Su temini ve şebeke sistemleri, hidrolik hesapları ve işletme elemanları hakkında teknik bilgileri kazanma.
4 Kentsel atıksu uzaklaştırma sistemleri, hidrolik hesapları ve işletme elemanları hakkında teknik bilgileri kazanma.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Su getirme, kanalizasyon ve drenaj sistemlerinin elemanları.
  Ön Hazırlık: Ders izlencesinin temin edilmesi
2 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 Yuzeysel ve yeraltı su kaynakları ve su ihtiyacı.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Su iletim sistemlerinin hidrolik esasları ve tasarımı.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Su dagˆıtım s¸ebekelerinin hidrolik esasları ve tasarımı.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Atıksuların uzaklas¸tırılmasında temel esaslar.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Kanalizasyon sistemlerinin hidrolik esasları ve tasarımı.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 Yağmursuyu drenaj s¸ebekelerinin hidrolojik ve hidrolik esasları ve tasarımı.
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Örnek problemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 3
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 5
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 2
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 3
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 1 10
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 2 6 12
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 158    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Su Getirme ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Samsunlu, A., Birsen Yayınevi Su Getirme ve Kanalizasyon Problemleri, Şekerdağ, N., Nobel Akademik Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar
Ödevler 2 adet ödev mevcuttur.
Sınavlar Vize ve Final Sınavları mevcuttur.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri