Ders Adı Coğrafi Bilgi Sistemleri
Ders Kodu CET-331
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgi, bilgi sistemi, coğrafi bilgi sistemleri, coğrafi bilgilerin bilgisayar ortamına aktarılması, veri tabanı, coğrafi bilgi sistemi yazılımları, coğrafi bilgi sistemlerinde yazılım geliştirme
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Coğrafi Bilgi Sistemlerini kullanabilme, mühendislik problemlerinin modellenmesi. Coğrafi Bilgi Sistemlerini hakkında temel bilgi sahibi olur. Harita okuma ve bilgisayar ortamına harita aktarımı yapabilir. Coğrafi Bilgi Sistemlerini kullanarak mühendislik problemlerinin modeller
No Dersin Kazanımları  
1 Etik ilkelerine uygun davranma, meslekî ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
2 İnşaat mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz, teknik ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 İnşaat mühendisliği kapsamında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlama becerisi
4 İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Coğrafi Bilgi Sistemleri hakkında temel bilgi
2 Bilgi, ve bilgi sistemleri hakkında bilgi
3 Coğrafi bilgilerin bilgisayar ortamına aktarılması
4 Veri ve veri tabanı oluşturulması
5 Coğrafi bilgi sistemi yazılımları
6 Coğrafi bilgi sistemi yazılımları
7 Coğrafi bilgi sistemi yazılımları
8 Mevcut yazılımları kullanarak örnek bir model oluşturma
9 Mevcut yazılımları kullanarak örnek bir model oluşturma
10 Coğrafi bilgi sistemlerinde yazılım geliştirme
11 Coğrafi bilgi sistemlerinde yazılım geliştirme
12 Coğrafi bilgi sistemlerinde yazılım geliştirme
13 Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemlerini bir arada kullanma
14 Genel Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 3
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 3
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 3
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 3
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 3
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 3
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 3
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 3
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 3
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 2 20
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 98    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Pas, E., "The Urban Transportation Planning Process," In The Geography of Urban Transportation, S. Hanson, Editor, Guilford Press, New York, 1986, Pp. 49-70. • Hanson, S., "Dimensions of The Urban Transportation Problem," In The Geography of Urban Transportation, S. Hanson, Editor, Guilford Press, New York, 1986, Pp. 85-103.
Diğer Kaynaklar Pas, E., "The Urban Transportation Planning Process," In The Geography of Urban Transportation, S. Hanson, Editor, Guilford Press, New York, 1986, Pp. 49-70. • Hanson, S., "Dimensions of The Urban Transportation Problem," In The Geography of Urban Transportation, S. Hanson, Editor, Guilford Press, New York, 1986, Pp. 85-103.
Materyal
Dökümanlar Pas, E., "The Urban Transportation Planning Process," In The Geography of Urban Transportation, S. Hanson, Editor, Guilford Press, New York, 1986, Pp. 49-70. • Hanson, S., "Dimensions of The Urban Transportation Problem," In The Geography of Urban Transportation, S. Hanson, Editor, Guilford Press, New York, 1986, Pp. 85-103.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri