Ders Adı Temel İnşaatı
Ders Kodu CET-304
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi İbrahim YİĞİT
Dersin Yardımcıları YOK
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Zemin incelemesi, Destekli Kazılar, Duvar Tasarımı, Yüzeysel Temeller, Kazıklı Temeller, Şevlerin Duraylılığı, Zemin İyileştirme Yöntemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Zemin mekaniği dersi konuları ile arazi ve laboratuvar incelemelerini birlikte kullanarak temel inşaatı konusunda temel bilgi düzeyine ulaşmak ve basit tasarımlar gerçekleştirebilmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Zemin mekaniği bilgileri ile geoteknik problemlerin analizini gerçekleştirebilme.
2 Sığ temellerin taşıma gücü analizlerini öğrenme
3 sığ temellerin oturma analizlerini öğrenme
4 kazıklı temel konusuna giriş
5 istinat yapısı ve şev stabilitesi konularına giriş
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Zemin incelemesi: Arazi İnceleme programı, Zemin Araştırması, Zemin Araştırmasında Yapılacak İş, Zemin Koşullarının Araştırma Yöntemine Etkisi
2 Zemin İncelemesi: Kazı, Sondaj ve Örnek Alma
3 Zemin İncelemesi: Zemin Suyu Basıncının Ölçülmesi
4 Zemin İncelemesi: Arazide yerinde Yapılan Deneyler: SPT, CPT
5 Zemin İncelemesi: Arazide Yerinde Yapılan Deneyler: Presiyometre, Plaka Yükleme
6 Zemin İncelemesi: Arazide Yerinde Yapılan Deneyler: Jeofizik Yöntemler
7 Zemin İncelemesi: Arazi ve Laboratuvar Deneylerinin Karşılaştırılması
8 ARASINAV HAFTASI
9 Destekli Kazılar
10 Duvar Tasarımı
11 Yüzeysel Temeller
12 Kazıklı Temeller
13 Şevlerin Duraylılığı
14 Zemin İyileştirme Yöntemleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 3
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 3
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 3
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 3
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 3
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 3
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 2 20
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 3 39
Ödevler 1 8 8
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu YOK
Diğer Kaynaklar Yıldırım, S. (2002). Zemin incelemesi ve temel tasarımı. Birsen yayınevi.
Materyal
Dökümanlar YOK
Ödevler YOK
Sınavlar YOK
Materyal Diğer YOK
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri