Ders Adı Mesleki Uygulamalar I - A
Ders Kodu CET-240
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Öğrt. Üyesi Ayşe BÜYÜKÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği El aleti ve makinelerle ilgili iş güvenliği, alet ve makinelerin bakımı, kaba, ince, alçı ve hazır sıva harçları, kaba sıva ve uygulamaları, ince sıva ve uygulamaları, hazır sıvalar ve uygulamaları, duvar yüzey izolasyon çeşitleri, malzemeleri ve uygulamaları.kum, kum çeşitleri, kum eleme çeşitleri ve işlemleri, harçlar (kireç, çimento, takviyeli, özel harçlar vb) ve harçların hazırlanması, duvar şablonları, taş duvarlar(moloz, kaba ve ince yonu, mozaik, kesme) ve taş duvar örme kuralları, tuğla/blok duvarlar ve uygulamaları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kagir Yapı ve Kagir malzemeleri ve tekniklerini tanır
No Dersin Kazanımları  
1 1 İş güvenliğine ilişkin önlemleri alarak el aletlerini kullanıma hazır hale getirebilir.
2 2 El aletlerini kullanarak boyutlandırma ve yüzey işlemlerini yapabilir.
3 3 El aletlerini kullanarak köşede ve ortada bindirmeli ekleri yapabilir
4 4 El aletlerini kullanarak köşede ve ortada geçmeleri yapabilir
5 5 Makine ve teçhizatı kullanıma hazır hale getirebilir
6 6 Makine ve teçhizatı kullanarak yüzey işlemleri, ekleme ve geçme işlemlerini yapabilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin tanıtımı, amaçları ve önemi,
2 El Aletlerinin ve Ahşap yapı elemanlarının önemi
3 Düz Ek Uygulamaları,
4 Kenet ek uygulamaları
5 Kırlangıç Kuyruğu Ek Uygulamaları
6 Kurt Ağzı Ek Uygulamaları
7 Zıvanalı Geçme Uygulamaları
8 Zıvanalı Hampaylı Geçme Uygulamaları
9 Payanda Geçme Uygulaması
10 Payanda Geçme Uygulaması
11 Makine ve Teçhizatın tanıtılması ve kullanılması
12 Şerit Testere Makinesi, Daire Testere Makinesi ve Freze Makinelerinin kullanılması
13 Makineler kullanılarak ahşap geçmeleri yapmak
14 Ahşap Üst Yüzey işlemleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 1
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 5
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 5
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 5
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 5
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 3
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 5
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 50
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 10 1 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 106    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Yaman, N. ve diğerleri, Yapıcılık (ahşap) Bilgi işlem yaprakları, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1979. 2. Damgacı, H., Dinçel, K., Ağaç işleri Makineleri, ETYÖO matbaası, Ankara, 1974. 3. Hammond, J:J: ve diğerleri, Ağaç işleri teknolojisi, Ankara 4. Neufert, E., Yapı Tasarım Bilgisi, Kelaynak Yayınevi, Ankara, 1983
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri