Ders Adı Standart ve Kalite
Ders Kodu CET-239
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Cengiz ÖZEL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Standart - Kalite - Standardizasyon ve Akreditasyon Kavramları, Bu Kavramların Birbiriyle İlişkileri, Ulusal/Bölgesel/Uluslararası Standardizasyon Kuruluşları, İnşaat Sektöründe Standardizasyon ve Toplam Kalite Yönetimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İnşaat Sektöründe Ulusal-Bölgesel-Uluslararası Standartlar/ Standardizasyon Kuruluşları ve Toplam Kalite Yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Standart, Kalite, Standardizasyon, Akreditasyon Kavramlarını ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri bilir
2 Ulusal ve Bölgesel Standardizasyon Kuruluşları, Ulusal ve Bölgesel (Mühendislik) Standart Örneklerini bilir
3 Uluslararası Standardizasyon Kuruluşları, Amacı, Kapsamı, Uluslararası Standart Örnekleri
4 Kalite Güvence Sistemi, Kalite Yönetimi, Kalite Kontrol Sistemi ile Toplam Kalite Yönetimi (TKY) İlkeleri ve Unsurlarını bilir
5 Türkiye’de Akreditasyon ve Belgelendirme Süreçleri, Yapı Malzemelerinde CE ve G İşareti, Uygunluk Değerlendirme Süreci ve Modüllerini bilir, İnşaat Sektörü İçin Örnek Süreçleri tanımlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Standart ve Kalite Kavramları Tarihsel Gelişimi ve Çeşitleri
2 Standardizasyon Kavramı, Standart ve Standardizasyon İlişkisi
3 Ulusal ve Bölgesel Standardizasyon Kuruluşları, Ulusal ve Bölgesel (Mühendislik) Standart Örnekleri
4 Yapı Malzemelerinde CE ve G İşareti, Uygunluk Değerlendirme Süreci ve Modülleri
5 Uluslararası Standardizasyon Kuruluşları, Amacı, Kapsamı, Uluslararası Standart Örnekleri
6 Kalite Güvence Sistemi ve Standardizasyon
7 Türkiye’de Yapılan Standart ve Standardizasyon Çalışmaları
8 Kalite, Standart ve Akreditasyon İlişkisi
9 Türkiye’de Akreditasyon ve Belgelendirme Süreçleri, İnşaat Sektörü İçin Örnek Süreçler
10 Kalite Yönetimi, Kalite Kontrol Sistemi ve Tarihi Gelişimi
11 Toplam Kalite Yönetimi (TKY) İlkeleri ve Unsurları
12 ISO 9000, TKY ve Sürekli İyileştirme
13 İnşaat Sektörü İçin Kalite Kavramları
14 Kalite Yönetim Sistem ve İnşaat Sektörü Hizmet/Üretim/Süreç/Meslek Standartları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 1
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 2
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 2
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 1
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 3
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 3
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 5
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Diğer Kaynaklar Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Materyal
Dökümanlar Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri