Ders Adı Aydınlatma Tekniği ve Tesisat Projesi
Ders Kodu EEM-306
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) DOÇ.DR İSMAİL SERKAN ÜNCÜ
Dersin Yardımcıları AYGÜN VAROL
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Işık teorileri. Göz, görüm duyarlılığı ve görme çeşitleri. Işık yansıtma, yutma ve geçirme olayları. Aydınlatma terimlerinin tanımı. Aydınlatma çeşitleri. İç aydınlatma sistemleri ve hesapları. Aydınlatma ön (Avan) projesi hazırlanma esasları. Aydınlatmanın temel kanunları. Tatbikat projesi hazırlanma esasları. Yol aydınlatmaya giriş.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Aydınlatmanın temel kavramlarının öğretilmesi amaçlanır. Gündelik hayatta aydınlatmadan optimum fayda sağlanması için gerekli bilgilerin verilmesi amaçlanır.
No Dersin Kazanımları  
1 FOTOMETRİYE GİRİŞ
2 FOTOMETRİK BÜYÜKLÜKLER
3 IŞIK AKISI TAHMİNİ
4 DİALUX HESAPLARI
5 ELEKTRİK TESİSATI ÇİZME
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Aydınlatmacılığın konusu
2 Aydınlatmacılığın amacı
3 Aydınlatma türleri ve aydınlatma armatürleri
4 Işık akısı, ışık miktarı, ışık şiddeti
5 Aydınlık düzeyi, fotoğrafik uyarma, fotometrik radyans, parıltı
6 Kosinüs kanunu, Uzaklıklar karesiyle ters orantı kanunu
7 Lambert kanunu, Uzay açı izdüşüm kanunu
8 Ara sınav. PROJE ÖDEVİ
9 Fotometrik kanunlar ile ilgili örnek problemlerin çözülmesi
10 Aydınlatmanın bileşenleri
11 Işık ve görme olayı, ışık üretiminin temelleri
12 Akkor telli lambalar, ark lambaları, deşarj lambaları
13 Aydınlatma hesabı
14 Elektrik iç tesisat malzemelerinin tanıtılması ve avan projesi hazırlama
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 3
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 4
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 3
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 4
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 3
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 14 2 28
Sunum 5 3 15
Proje 2 5 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 185    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Aydınlatma Tekniği, Prof.Dr. Muzaffer ÖZKAYA. Elektrik Tesisat Planları, Sözleşme, Keşif ve Planlama, Ali DOĞRU. Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği
Diğer Kaynaklar Aydınlatma Tekniği, Prof.Dr. Muzaffer ÖZKAYA. Elektrik Tesisat Planları, Sözleşme, Keşif ve Planlama, Ali DOĞRU. Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği
Materyal
Dökümanlar Aydınlatma Tekniği, Prof.Dr. Muzaffer ÖZKAYA. Elektrik Tesisat Planları, Sözleşme, Keşif ve Planlama, Ali DOĞRU. Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği
Ödevler 1
Sınavlar 1
Materyal Diğer 1
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri