Ders Adı Haberleşme Sistemleri Temelleri
Ders Kodu EEM-270
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Tuna Göksu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Haberleşme Matematiği, Sinyal ve sistemler, Çift Yan Bant ve Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu, Tek Yan Bant ve Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu/ Demodülasyonu, Açı(frekans ve faz) Modülasyonu/ Demodülasyonu, Faz Kenetlenmeli Çevrim(PLL), ASK Modülatörü- Demodülatörü, PSK Modülatörü- Demodülatörü, FSK Modülatörü- Demodülatörü, Çoğullama
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sinyal ve sistemleri zaman ve frekans ortamında analiz etmek. Analog ve sayısal haberleşme sistemlerini değişik modülasyon tipleri ile birlikte kavramak. İlgili kavram ve teknikleri analog ve sayısal haberleşme sistemlerinin analiz ve tasarımına uygulamak
No Dersin Kazanımları  
1 Haberleşme sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir
2 Üstel modülasyon ve demodülasyonu bilir, analiz edebilir.
3 İşaret iletimi ve süzgeçleme işlemlerini analiz edebilir.
4 Genlik modülasyonunu/demodülasyonu ve çeşitlerini bilir ve analiz edebilir.
5 Haberleşme sistemlerinde gürültünün etkisini bilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Haberleşme sisteminde temel kavramlar
2 İşaretlerin sınıflaması, iletim bozuklukları, gürültü, güç spektrumu
3 Üstel Fourier ve seri açılımı, Fourier dönüşümü, Trigonometrik Fourier dönüşümü
4 Fourier dönüşüm özellikleri, Temel fonksiyonların Fourier dönüşümleri, Parseval teoremi, spektral yoğunluk fonksiyonu
5 Çift yan bant genlik modülasyonu
6 Çift yan bant modülasyon ve demodülasyon devreleri
7 Tek yan bant, Artık yan bant modülasyonu modülasyonu, demodülasyonu ve devreleri
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Açı modülasyonu
10 Frekans modülasyonu ve devreleri
11 Faz modülasyonu ve devreleri
12 Analog haberleşme sistemlerine gürültünün etkisi
13 Çoğullama, FDM, TDM, CDM, SDM
14 Faz kilitli döngü ile taşıyıcı fazının kestirilmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 1
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 1
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 1
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu İletişim Sistemlerinin Temelleri, Çevirenler : Halis Altun, Ertan Öztürk, Yusuf E. Yenice, Nobel yayın Dağıtım, 2010. S. Haykin, Communication Systems, Fourth Ed., John Wiley & Sons, 2001. H. P. Hsu, Analog ve Sayısal İletişim, Schaum’s Outline Series, Çeviri Nobel Yay., 2003.
Diğer Kaynaklar İletişim Sistemlerinin Temelleri, Çevirenler : Halis Altun, Ertan Öztürk, Yusuf E. Yenice, Nobel yayın Dağıtım, 2010. S. Haykin, Communication Systems, Fourth Ed., John Wiley & Sons, 2001. H. P. Hsu, Analog ve Sayısal İletişim, Schaum’s Outline Series, Çeviri Nobel Yay., 2003.
Materyal
Dökümanlar İletişim Sistemlerinin Temelleri, Çevirenler : Halis Altun, Ertan Öztürk, Yusuf E. Yenice, Nobel yayın Dağıtım, 2010. S. Haykin, Communication Systems, Fourth Ed., John Wiley & Sons, 2001. H. P. Hsu, Analog ve Sayısal İletişim, Schaum’s Outline Series, Çeviri Nobel Yay., 2003.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri