Ders Adı Devre Analizi II
Ders Kodu EEM-202
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr. Tuna GÖKSU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Fazör tanımı RLC devreleri üzerinde uygulama, Reaktif ve kompleks güç ve maksimum güç aktarımı, Üç fazlı devreler, Laplace dönüşümü ve devre çözümünde uygulamaları, Filtreler, İki kapılı devreler, Frekans cevabı.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Alternatif akım devrelerinin çözüm yöntemlerinin verilmesi, doğrusal devrelerin transfer fonksiyonlarının bulunması.
No Dersin Kazanımları  
1 1) Alternatif akım devrelerinin analizini yapabilmek,
2 2) Üç fazlı devreleri analiz edebilmek,
3 3) Laplace dönüşümünü devre analizine uygulamak,
4 4) Doğrusal devrelerin transfer fonksiyonlarını bulabilmek
5 5) Filtre devreleri tasarlayabilmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sinusoidal kaynaklar ve fazör tanımı.
2 Sürekli rejim çözümleri
3 Reaktif güç ve maksimum güç aktarımı.
4 Üç fazlı devreler ve PSpice uygulamaları.
5 Laplace dönüşümü
6 Devrelerin frekans cevabı,
7 Desibel skalası, Bode kazanç ve faz çizimleri, resonans kavramı,
8 OPAMP frekans cevabı,
9 Filtre devreleri ve PSpice uygulamaları.
10 Kuplajlı bobinler, ideal transformatör tanımı,
11 Gerçek transformatörler, PSpice uygulamaları.
12 İki kapılı devreler ve bağlanmaları, PSpice uygulamaları.
13 Fourier serisi, transformu, ve periyodik işaretler. Frekans cevabı.
14 Lineer filtre tasarımı, pasif, aktif ve klasik filtreler.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 2
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 1
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 1
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 1
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 10 30
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 10 3 30
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 144    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu [1]James W. Nilsson (Eser Sahibi), Susan A. Riedel (Eser Sahibi), Adnan Köksal (Çevirmen), Elektrik Devreleri, 2013, Palme Yayıncılık [2]Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul [3] Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Alternatif Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul
Diğer Kaynaklar [1]James W. Nilsson (Eser Sahibi), Susan A. Riedel (Eser Sahibi), Adnan Köksal (Çevirmen), Elektrik Devreleri, 2013, Palme Yayıncılık [2]Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul [3] Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Alternatif Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul
Materyal
Dökümanlar [1]James W. Nilsson (Eser Sahibi), Susan A. Riedel (Eser Sahibi), Adnan Köksal (Çevirmen), Elektrik Devreleri, 2013, Palme Yayıncılık [2]Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul [3] Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Alternatif Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul
Ödevler James W. Nilsson (Eser Sahibi), Susan A. Riedel (Eser Sahibi), Adnan Köksal (Çevirmen), Elektrik Devreleri, 2013, Palme Yayıncılık
Sınavlar Vize ve Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri