Ders Adı Devre Analizi I
Ders Kodu EEM-201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr. Kubilay TAŞDELEN Dr. Tuna GÖKSU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Temel kavramlar, Kirchoff akım ve gerilim yasaları, Bağımlı kaynaklar ve OPAMP´lar, Devre analiz yöntemleri (süperpozisyon, düğüm gerilimleri, çevre akımları), Birinci dereceden devreler, İkinci dereceden devreler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Elektrik devreleri ile ilgili temel kavramlar verilerek, doğru akım devrelerinin geçici ve sürekli durumdaki çözüm yöntemlerini öğrenmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Devre değişkenlerini, Ohm kanunu ve Kirchoff'un aksiyomlarını bilir.
2 Devre elemanlarını bilir, direnç devrelerinin eşdeğerini hesaplayabilir.
3 Devre analiz yöntemlerini kullanarak doğru akım devrelerini analiz edebilir. Devre teoremlerini bilir.
4 İşlemsel yükselteç devrelerinin analizini yapabilir.
5 Bobin ve kapasite elemanlarının akım gerilim ilişkilerini bilir. Bu elemanların kullanıldığı birinci ve ikinci dereceden devrelerin geçici tepkilerini hesaplayabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Temel kavramlar ve elektrik devrelerine giriş
2 Kirchoff akım yasası
3 Kirchoff gerilim yasası
4 Süperpozisyon teoremi
5 Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri
6 Bağımlı kaynaklar ve OPAMPlar
7 Bağımlı kaynak içeren devrelerde KVL ve KCL uygulamaları
8 Düğüm gerilimleri yöntemi
9 Çevre akımları yöntemi
10 Enerji depolayan elemanlar
11 Kaynak içermeyen birinci derece RL ve RC devreleri
12 Kaynak içeren birinci derece RL ve RC devreleri
13 İkinci derece devreler
14 İkinci derece devrelerin tasarımı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 1
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 1
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 1
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 1 10
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 5 40
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 2 28
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 142    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu [1]Nielsson, Riedel Pearson Electric Circuits, , Prentence Hall,2007 (8.Baskı Çevirisi Palme Yayıncılık) [2]Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul [3] Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Alternatif Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul
Diğer Kaynaklar [1]Nielsson, Riedel Pearson Electric Circuits, , Prentence Hall,2007 (8.Baskı Çevirisi Palme Yayıncılık) [2]Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul [3] Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Alternatif Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul
Materyal
Dökümanlar [1]Nielsson, Riedel Pearson Electric Circuits, , Prentence Hall,2007 (8.Baskı Çevirisi Palme Yayıncılık) [2]Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Doğru Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul [3] Feyzi Akar, Mustafa Yağımlı, Alternatif Akım Devreleri & Problem Çözümleri, Beta Yayınları, 2008, İstanbul
Ödevler [1]Nielsson, Riedel Pearson Electric Circuits, , Prentence Hall,2007 (8.Baskı Çevirisi Palme Yayıncılık)
Sınavlar VİZE ve Final Sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri