Ders Adı Algoritma ve Programlama II
Ders Kodu EEM-120
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İşaretçiler, karakter dizisi, makro yazma, yapı, bileşke, numaralandırma, dinamik bellek yönetimi, dosya işlemleri. Arduino programlama; GPIO input ve output, analog okuma ve yazma, LED, RGB LED, kaydırma yazmacı, LCD gösterge, sıcaklık sensörü, potansiyometre, 7 segmentli gösterge kullanımı.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı C programlama dilinde ileri seviye program konularını kavratmaktır. Ayrıca basit mikrodenetleyici kullanarak giriş seviyesinde programlamalar yapmak, elektronik bileşenlerin programalama ile nasıl kullanılacağının kavranmasını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Pointer mantığını anlamak
2 Programda metinleri işleyebilmek
3 Makro tanımlamak
4 Yapı, birleşim ve numaralandırma konularını anlama
5 Basit mikrodenetleyici uygulamaları geliştirebilme
6 Basit elektronik bileşenlerin çalışmalarını anlama
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Genel tekrar ve işaretçilere giriş
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
2 İşaretçilerin fonksiyonda kullanıması
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
3 İşaretçiler ve diziler, işaretçi aritmetiği
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
4 Karakter dizilerine giriş
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
5 Karakter dizilerinde işlemler, string kütüphanesi
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
6 Dosya işleme, ön işleyiciler ve makro tanımlama
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
7 Yapılar, birleşimler ve numaralandırma
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
8 Alt seviye programlama, bit düzey operatörler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
9 İleri seviye işaretçi kullanımı
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
10 Arduino programlamaya giriş ve GPIO output modu
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
11 GPIO input modu
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
12 random ve millis fonksiyonları, 7 segmentli gösterge
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
13 Kaydırma yazmacı, RGB LED, 16x2 LCD gösterge
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
14 Analog okuma, map fonksiyonu, analog yazma
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 3
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 1
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 1
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 1
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 4
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 3 2 6
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 1 14
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 106    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu - King, K.N., C Programming: A Modern Approach, 2nd Edition, 2017, CreateSpace Independent Publishing Platform - P.J. and Deitel, H.M., C: How to Program, Deitel, 2016, Pearson - Debele E., Projeler ile Arduino, 2019, Kodlab
Diğer Kaynaklar - King, K.N., C Programming: A Modern Approach, 2nd Edition, 2017, CreateSpace Independent Publishing Platform - P.J. and Deitel, H.M., C: How to Program, Deitel, 2016, Pearson - Debele E., Projeler ile Arduino, 2019, Kodlab
Materyal
Dökümanlar - King, K.N., C Programming: A Modern Approach, 2nd Edition, 2017, CreateSpace Independent Publishing Platform - P.J. and Deitel, H.M., C: How to Program, Deitel, 2016, Pearson - Debele E., Projeler ile Arduino, 2019, Kodlab
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri