Ders Adı Algoritma ve Programlama I
Ders Kodu EEM-119
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ali ŞENTÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayarın bileşenleri, programlama ve algoritma kavramları, C programının genel yapısı, değişkenler, veri tipleri, sabitler, operatörler, kontrol yapıları, döngüler, makro tanımlama, fonksiyon tanımlama ve kullanımı, C programın kütüphaneler, tek ve çok boyutlu diziler, karakter dizileri (stringler)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilgisayar ve programlamanın temel kavram ve konularını öğretmek, algoritma, akış diyagramı, sözde kod, programlama araçları, değişkenler ve sabitler giriş-çıkış işlemleri, operatörler karar yapıları, döngü kontrolleri, tek ve çok boyutlu diziler, alt programlar kullanarak C programlama dili ile öğrencilerin algoritma geliştirme, problem çözebilmelerini sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Programcılığa giriş yapmak
2 Program akışını tasarlamak
3 Kontrol ve döngü deyimlerini kullanmak
4 Dizi işlemleri yapmak
5 Alt programlarla çalışmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Programlama Dillerinin Tarihsel Gelişimi Algoritma ve Akış Şemaları
  Ön Hazırlık: Programlama dillerinin tarihsel gelişiminin araştırılması
2 Algoritma ve Akış diyagramı, sözde kod
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
3 Akış diyagramında giriş çıkış, ve veri türleri
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
4 Akış diyagramında karar yapıları ve döngüler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
5 Akış diyagramında fonksiyonlar
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
6 C programlama diline giriş, derleyiciler, basit program yazma
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
7 Türler, değişkenler, basit ekrana yazma ve veri okuma, yorum, formatlı veri girişi ve veri çıkışı
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
8 Operatörler ve operatör önceliği
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
9 Mantık operatörleri, seçim ifadeleri, if-else, switch yapıları
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
10 Döngülere giriş, for, while, do-while döngüleri
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
11 Döngülerde break, continue ifadeleri
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
12 Dizilere giriş, tek boyutlu diziler, çok boyutlu diziler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
13 Fonksiyonlar, dönüş türleri, argümanları, yerel ve global değişkenler
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
14 Önceki konuların genel tekrarı
  Ön Hazırlık: Önceki haftanın konularının örneklerle pekiştirilmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 1
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 1
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 1
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 1
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 1
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 1
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 10 2 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 1 14
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 166    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu - King, K.N., C Programming: A Modern Approach, 2nd Edition, 2017, CreateSpace Independent Publishing Platform - C: How to Program, Deitel, P.J. and Deitel, H.M., 2016, Pearson
Diğer Kaynaklar - King, K.N., C Programming: A Modern Approach, 2nd Edition, 2017, CreateSpace Independent Publishing Platform - C: How to Program, Deitel, P.J. and Deitel, H.M., 2016, Pearson
Materyal
Dökümanlar - King, K.N., C Programming: A Modern Approach, 2nd Edition, 2017, CreateSpace Independent Publishing Platform - C: How to Program, Deitel, P.J. and Deitel, H.M., 2016, Pearson
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri