Ders Adı Elektrik Elektronik Mühendisliğine Giriş
Ders Kodu EEM-101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Tuna GÖKSU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Mühendislik kavramı; Mühendislik etiği; Temel elektrik mühendisliği bilgisi; Atomik yapı ve iletkenlik; Devre değişkenleri (akım, gerilim, güç ve enerji); Ohm Kanunu; Kirchoff'un yasaları; Direnç devreleri eşdeğeri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin muhakeme yeteneğini geliştirmek ve mühendislik derslerinin akademik zeminini oluşturmak
No Dersin Kazanımları  
1 Mühendislik kavramını ve mühendislik etiğini öğrenir.
2 Elektrik-Elektronik mühendisliği alt dalları ve çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olur ve diğer mühendislikler ile olan ilişkisini öğrenir.
3 Atomun Yapısını, iletkenliğin ve yalıtkanlığın atomik yapı ile ilişkisini öğrenir.
4 Devre değişkenlerini (akım, gerilim, güç ve enerji) öğrenir.
5 Ohm kanununu ve Kirchoff'un yasalarını öğrenir.
6 Direnç devrelerinin eşdeğerini bulmayı öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mühendislik Kavramı ve mühendislik etiği.
2 Elektrik-elektronik mühendisliğinin tanıtımı ve temel çalışma alanları.
3 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel çalışma alanlarından güç alanı. Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı hakkında temel bilgiler.
4 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel çalışma alanlarından enstrümantasyon alanı. Sensörler, ölçüm, amplifikasyon, analog-sayısal dönüşüm, gürültü, filtreleme hakkında temel bilgiler.
5 Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel çalışma alanlarından haberleşme alanı. Analog ve sayısal telefon sistemi, radyo yayıncılığı, modülasyon hakkında temel bilgiler.
6 Atomun yapısı, iletkenlik ve atomik yapı arasındaki ilişki.
7 Uluslararası birim sistemi, elektrikte kullanılan temel büyüklüklerin tanımı.
8 Devre değişkenleri. Elektrik yükü, akım ve gerilim.
9 Devre değişkenleri. Güç ve enerji.
10 Direnç değişimi, öz iletkenlik, Ohm kanunu ve uygulamaları.
11 Dirençlerin paralel seri bağlanması, yıldız üçgen dönüşümü.
12 Kirchoff'un akım ve gerilim kanunu.
13 Basit direnç devrelerinde Ohm ve Kirchoff'un kanunlarının incelenmesi.
14 Basit direnç devrelerinde Ohm ve Kirchoff'un kanunlarının incelenmesi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 1
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 1
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 1
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 1
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 1
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 60 1 60
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 113    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1-) John Bird, “Electrical and Electronic Principles and Technology”, Newnes, 2sd edition , 2003 2-) Ray Powell, “Introduction to Electric Circuits”, Arnold, 1995 3-) Arifoğlu Uğur., Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri, Cilt I-II, Alfa Yayınevi, İstanbul (2000).
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri