Ders Adı İşletmede Mesleki Eğitim
Ders Kodu TKF-412
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 18
Dersi Veren(ler) Mehmet Fenkli
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği ş Sağlığı ve Güvenliği,Meslek Etiği,Organizasyon Yapıları,Organizasyon (Planlama, Bütçe, Nakit Akışı),Organizasyon (Teklif Hazırlama (Keşif Çıkarma), Sözleşme Yönetimi, Yapılan İmalatlar Karşılığı Alınacak Ücretler (Hakediş)),İş Hukukunun Genel Tanımı ve Temel İlkeleri, İş Hukuku (İş Sözleşmesi, İş Kanunu), İş Hukuku (Ücret Sistemleri) ,İş Hukuku (Çalışma Süreleri) Girişimcilik, Girişimcilik (Yenilikçilik),Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma,Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma (Yeşil Binalarda Leed Sertifikası Tanımı ve Kapsamı)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İş Sağlığı ve Güvenliği,Meslek Etiği,Organizasyon Yapıları,Organizasyon (Planlama, Bütçe, Nakit Akışı),Organizasyon (Teklif Hazırlama (Keşif Çıkarma), Sözleşme Yönetimi, Yapılan İmalatlar Karşılığı Alınacak Ücretler (Hakediş)),İş Hukukunun Genel Tanımı ve Temel İlkeleri, İş Hukuku (İş Sözleşmesi, İş Kanunu), İş Hukuku (Ücret Sistemleri) ,İş Hukuku (Çalışma Süreleri) Girişimcilik, Girişimcilik (Yenilikçilik),Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma,Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma (Yeşil Binalarda Leed Sertifikası Tanımı ve Kapsamı)
No Dersin Kazanımları  
1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni
2 Alanıyla ilgili işyerlerini yakından tanıma
3 Takım çalışması içinde yer alma ve mesleki iletişim kurma
4 Almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisi kazanma
5 Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri yakından takip etme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İşyeri Eğitimi İle İlgili Bilgilerin Verilmesi, İş Yeri Eğitiminde Kullanılan Formlar (Günlük-Haftalık Raporlar), İşyeri Eğitimi Online Platformalarının (fakülte portalı/obs) Kullanılması
2 İş Sağlığı ve Güvenliği
3 Meslek Etiği
4 Organizasyon Yapıları
5 Organizasyon (Planlama, Bütçe, Nakit Akışı)
6 Organizasyon (Teklif Hazırlama (Keşif Çıkarma), Sözleşme Yönetimi, Yapılan İmalatlar Karşılığı Alınacak Ücretler (Hakediş))
7 İş Hukukunun Genel Tanımı ve Temel İlkeleri
8 İş Hukuku (İş Sözleşmesi, İş Kanunu)
9 İş Hukuku (Ücret Sistemleri)
10 İş Hukuku (Çalışma Süreleri)
11 Girişimcilik
12 Girişimcilik (Yenilikçilik)
13 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma
14 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma (Yeşil Binalarda Leed Sertifikası Tanımı ve Kapsamı)
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 5
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 5
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 5
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 5
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 5
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 5
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 5
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 5
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 100
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 40 560
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 20 20
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 608    
Dersin Akts Kredisi 20    
Ders Notu Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Diğer Kaynaklar Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Materyal
Dökümanlar Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri