Ders Adı İşletmede Mesleki Eğitim
Ders Kodu TKF-412
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 18
Dersi Veren(ler) TÜM BÖLÜM ÖĞRETİM ELEMANLARI
Dersin Yardımcıları TÜM BÖLÜM ÖĞRETİM ELEMANLARI
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği ÜNİVERSİTEDEKİ ELDE EDİLEN BİLGİ VE YETENEKLERLE İLE İLGİLİ SEKTÖR BİLGİSİ KAZANILACAK SÜREÇ VE ETKİLEŞİM SAĞLAMA
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı ÜNİVERSİTEDEKİ ELDE EDİLEN BİLGİ VE YETENEKLERİN SAHADA TATBİK EDİLMESİ
No Dersin Kazanımları  
1 Bu dersin alan ve başaran öğrenci İşyerinin güvenlik kurallarını kavrar.
2 Bu dersi alan öğrenci iş yerinde gerçek pratik yapar.
3 Bu dersi alan öğrenci iş yerinde gerçek zamanlı olarak işyerindeki işleyişin her aşamasını öğrenir ve raporlar.
4 Bu dersi alan öğrenci işyerinde gerçek zamanlı konusu ile ilgili bilgileri, öğrenimlerindeki teorik bilgileri, atölye ve laboratuvarlardaki teorik uygulamalarında edindiği beceri ve deneyimlerinizi geliştirir ve raporlayarak sunar.
5 Bu dersi alan öğrenci işyeri gerçek müşteri ile işyeri organizasyonlarını, tasarım ve üretim süreçlerini, Ar-Ge ve inovasyon kültürünü, yönetim aşamalarını, etik kültürü öğrenerek yeni teknolojileri tanımalarını, pratik uygulama ve saha çalışmalarını yapar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İşyeri Eğitimi İle İlgili Bilgilerin Verilmesi, İş Yeri Eğitiminde Kullanılan Formlar (Günlük-Haftalık Raporlar), İşyeri Eğitimi Online Platformalarının (fakülte portalı/obs) Kullanılması
2 İş Sağlığı ve Güvenliği
3 Meslek Etiği
4 Organizasyon Yapıları
5 Organizasyon (Planlama, Bütçe, Nakit Akışı)
6 Organizasyon (Teklif Hazırlama (Keşif Çıkarma), Sözleşme Yönetimi, Yapılan İmalatlar Karşılığı Alınacak Ücretler (Hakediş))
7 İş Hukukunun Genel Tanımı ve Temel İlkeleri
8 İş Hukuku (İş Sözleşmesi, İş Kanunu)
9 İş Hukuku (Ücret Sistemleri)
10 İş Hukuku (Çalışma Süreleri)
11 Girişimcilik
12 Girişimcilik (Yenilikçilik)
13 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma
14 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma (Yeşil Binalarda Leed Sertifikası Tanımı ve Kapsamı)
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 3
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 4
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 3
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 4
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 3
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 3
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 40 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 100
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 72 72
Ödevler 1 72 72
Sunum 1 72 72
Proje 1 72 72
Laboratuar Çalışması 1 72 72
Arazi ya da Alan Çalışması 1 20 20
Ara Sınavlar 1 72 72
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 36 36
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 530    
Dersin Akts Kredisi 18    
Ders Notu Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Diğer Kaynaklar Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Materyal
Dökümanlar Öğretim üyeleri tarafından hazırlanıp öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencilere verilir.
Ödevler 1
Sınavlar 1
Materyal Diğer 1
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri