Ders Adı Orman Endüstrisi ve Pazarlama
Ders Kodu OEM-2453
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof.Dr. Hasan ALKAn
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama kavramı, Tarihsel gelişim süreci içinde pazarlamanı yeri, Pazarlama ve etik, Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi, İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri, Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler, Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri, Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları, Etkili iletişim stratejileri, Pazarlama karmalarının pazarlama stratejilerine dönüştürülmesi ve alternatif stratejilerin oluşturulması, Uluslararası pazarlama, Hizmet ve fikir pazarlaması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Orman işletmelerinin makro ve mikro çevresini, pazarlama ve pazarlamaya ilişkin temel kavramları, pazarlama karmasının elemanlarını, modern pazarlama anlayışı ve küresel gelişmeler ışığında yeni yaklaşımları öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Pazarlama temel kavramlarını açıklar
2 2. Pazarlama karmasının elemanlarını sıralar
3 3. Pazarlama karmasının elemanlarını işletmenin makro ve mikro çevre faktörleriyle bütünleştirerek işletme başarısının sağlanmak amacıyla kullanır ve yeni pazarlama anlayışları geliştirir
4 4.İşletme içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişimi sağlar
5 5.Orman işletmelerinin pazarlama karmasını açıklar
6 6.Tutundurma araçlarını orman işletmelerinde kullanır
7 7.Orman işletmelerinde kullanılan pazarlama yol, yöntem ve araçlarını açıklar
8 8.Pazarlama ile ilgili hususlarda yaşam boyu öğrenmeyi açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders amaç ve hedeflerinin tanıtımı, pazarlama ve temel kavramlarına giriş
  Ön Hazırlık: 1.İlter, E. ve Ok, K., 2004: 103-121 s. 2. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: 5-27 s.
2 Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama ve etik, işletmenin mikro ve makro çevresi, stratejik pazarlama yönetimi
  Ön Hazırlık: 1. İlter, E. ve Ok, K., 2004: 100-150 s. 2. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: 5-27 s.
3 Pazar tanımlaması ve çeşitleri, tüketici davranışı ve etkili sosyo kültürel, psikolojik, kişisel değişkenler, İşletme-tüketici ilişkileri
  Ön Hazırlık: 1. İlter, E.ve Ok, K., 2004: 120-170 s. 2. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: 32-66 s.
4 Orman ürünleri satış zamanı ve yöntemleri
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K. 2004: 327-383 s.
5 Mal/mamul sınıflandırmaları, mal karması, mamul hayat dönemi, ormancılık işletmelerinde mamul planlama, marka, ambalaj ve mamul politikaları
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 239-290 s.
6 Fiyat, fiyatlandırma sürecinde etkili değişkenler, fiyat belirleme yöntemleri
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 303-326 s.
7 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K. 2004: 327-373 s.
8 Kanal seçimi ve etkili değişkenler, orman işletmelerinde dağıtım
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K. 2004: 327-373 s.
9 Tutundurma kavramı, tutundurma yöntemleri
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 381-423 s.
10 Satış yönetimi ve reklam
  Ön Hazırlık: 1-Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: Bölüm 15. 2- İlter, E. ve Ok, K., 2004: 330-360 s.
11 Tanıtım ve halkla ilişkiler
  Ön Hazırlık: 1-Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: Bölüm 15-16. 2- İlter, E. ve Ok, K., 2004: 340-390 s.
12 Satış geliştirme, tutundurma karması ve ormancılık işletmelerinde tutundurma
  Ön Hazırlık: 1. Schewe C. D. ve Smith R. M., 1983: Bölüm 15-16-17. 2. İlter, E. ve Ok, K., 2004: 390-420 s.
13 Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması
  Ön Hazırlık: İlter, E. ve Ok, K., 2004: 431-450 s.
14 Genel değerlendirme ve yaşam boyu öğrenme stratejileri
  Ön Hazırlık: .
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman endüstri mühendisliği problemlerine uygulayabilmek 3
2 Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama ve karar verme becerisi kazanmak 3
3 Ahşap ve ahşap esaslı malzemeleri kullanarak mobilya ve yapı elemanlarının mühendislik tasarımlarını yapabilmek 1
4 Ahşapla birlikte kullanılabilecek diğer malzemelerin ve katkı malzemelerinin (tutkal, yüzey işleme, aksesuar) özelliklerini bilmek 1
5 Bilgisayar destekli tasarım tekniklerini ürün tasarımında kullanabilmek 1
6 İstatistik ve kalite kontrol yöntemlerini bilmek ve bunları pratikte uygulayabilmek 4
7 Kağıt hamuru, kağıt üretimi ve kağıt özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak 1
8 Lignoselülozik liflerin özelliklerini ve kullanım yerlerini bilmek 1
9 Lignoselülozik materyale zarar veren biyotik ve abiyotik zararlılar hakkında bilgi sahibi olmak, bunlara karşı mücadele yöntemlerini bilmek 1
10 Ligno selülozik orman ürünlerinin tanınması, teşhis edilmesi, işlenmesi ve kullanımı konularında bilgi sahibi olmak 1
11 Orman ürünleri endüstri işletmelerini konu alan hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak 3
12 Orman ürünleri endüstrisi işletmelerinde ve ürün tasarımında ergonomik açıdan değerlendirmeler yapabilmek 2
13 Orman ürünleri endüstrisi-çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmak, çevre koruma konusunda duyarlı olmak 4
14 Orman ürünleri sektöründe üretim planlama, kontrol, yönetim, yatırım, finans, pazarlama gibi genel işletmecilik faaliyetlerini yürütebilmek 5
15 Üretimde veya son ürün olarak kullanılan ahşap ve lignoselülozik esaslı kompozit malzemelerin üretim teknolojilerini, özelliklerini, kullanım alanlarını ve test tekniklerini bilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 4 4 16
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7.
Diğer Kaynaklar 1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7.
Materyal
Dökümanlar 1. İlter, E. ve Ok, K.2004. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi ISBN:975-96967-2-X, Ankara. 2. Schewe C. D. and Smith R. M., 1983. Marketing, Concepts and Applications, (Bölüm 18 ve 19), ISBN: 0-07-055251-7.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri