Ders Adı Kağıt Geri Dönüşüm
Ders Kodu OEM-2356
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Halil Turgut Şahin
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Atık kağıtların sınıflandırılması, Geri dönüşüm aşamalarının tanıtılması, Geri dönüşümde selüloz liflerine etki eden etmenler, Geri kazanılmış selüloz liflerinin yeniden kağıt üretiminde değerlendirilmesi, bir günübirlik arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Atık kağıtların sınıflandırılması, Atık kağıtların selüloz hammaddesi olarak yeniden kağıt üretiminde değerlendirilmesi, Geri dönüşümde kalite artırıcı önlemler ve proses değişkenlerini öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Atık kağıtların özelliklerini açıklar
2 2. Geri dönüşümde en uygun proses değişkenlerini açıklar
3 3. Geri kazanılmış selüloz liflerinden en uygun kağıt türlerini açıklar
4 4. Atık kağıtların geri dönüşümü ekonomik olarak açıklar
5 5. Kağıtlarda kullanılan lifsel dışı maddeleri özetler
6 6. Atık kağıtların geri dönüşümleri türlerine göre uygular
7 7. Kağıt endüstrisinin güncel durumunu açıklar
8 8. Kağıt geri dönüşüm endüstrisinin mevcut durumunu özetler
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kağıt endüstrisinin genel özellikleri
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 1-4 s.
2 Ülkemiz kağıt endüstrisinin genel durumu
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 5-9 s.
3 Atık kağıtların toplanması ve yeniden kağıt imalinde kullanılması
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 10-18 s.
4 Atık kağıt sınıfları, toplanması ve fiyatı
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 19-26 s.
5 Atık kâğıtlardaki lif dışı istenmeyen maddeler
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 27-35 s.
6 Geri kazanılmış selüloz liflerinin yeniden kağıt ürünlerine prosesi
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 36-38 s.
7 Geri dönüşüm işlem basamakları
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 38-57 s.
8 Geri dönüşümde kullanılan kimyasal maddeler
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 58-63 s.
9 Geri dönüşümde verim ve kaliteyi etkileyen faktörler
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 64-71 s.
10 Geri kazanılmış liflerden yeniden kağıt üretilmesi
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 71-77 s.
11 Özel geri dönüşüm prosesleri
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 78-82 s.
12 Geri kazanılmış liflerden üretilen kağıtların özellikleri
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 82-90 s.
13 Geri dönüşüm tesislerinde oluşan atıkların çevreye etkileri
  Ön Hazırlık: Şahin, H.T. 2009. 91-97 s.
14 Günübirlik arazi-alan çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman endüstri mühendisliği problemlerine uygulayabilmek 2
2 Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama ve karar verme becerisi kazanmak 1
3 Ahşap ve ahşap esaslı malzemeleri kullanarak mobilya ve yapı elemanlarının mühendislik tasarımlarını yapabilmek 1
4 Ahşapla birlikte kullanılabilecek diğer malzemelerin ve katkı malzemelerinin (tutkal, yüzey işleme, aksesuar) özelliklerini bilmek 2
5 Bilgisayar destekli tasarım tekniklerini ürün tasarımında kullanabilmek 1
6 İstatistik ve kalite kontrol yöntemlerini bilmek ve bunları pratikte uygulayabilmek 1
7 Kağıt hamuru, kağıt üretimi ve kağıt özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak 5
8 Lignoselülozik liflerin özelliklerini ve kullanım yerlerini bilmek 5
9 Lignoselülozik materyale zarar veren biyotik ve abiyotik zararlılar hakkında bilgi sahibi olmak, bunlara karşı mücadele yöntemlerini bilmek 2
10 Ligno selülozik orman ürünlerinin tanınması, teşhis edilmesi, işlenmesi ve kullanımı konularında bilgi sahibi olmak 2
11 Orman ürünleri endüstri işletmelerini konu alan hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak 1
12 Orman ürünleri endüstrisi işletmelerinde ve ürün tasarımında ergonomik açıdan değerlendirmeler yapabilmek 1
13 Orman ürünleri endüstrisi-çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmak, çevre koruma konusunda duyarlı olmak 4
14 Orman ürünleri sektöründe üretim planlama, kontrol, yönetim, yatırım, finans, pazarlama gibi genel işletmecilik faaliyetlerini yürütebilmek 1
15 Üretimde veya son ürün olarak kullanılan ahşap ve lignoselülozik esaslı kompozit malzemelerin üretim teknolojilerini, özelliklerini, kullanım alanlarını ve test tekniklerini bilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 1 10
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 12 12
Sunum 2 8 16
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 8 8
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Şahin, H.T. 2009. Geri Dönüşüm Ders Notları, (Basılmamıştır),SDU orman Fakültesi, Isparta
Diğer Kaynaklar 1. Clark, J. d'A. 1978. Pulp Technology and Treatment of Paper. Miller Freeman Publications, Inc. San Francisco 2. Göttsching, L., Pakarinen, H. 2001. ‘Secondary fiber and deinking’, (ed), Finnish paper engineers assoc.-Tappi, Atlanta-GA 3. Kocurek, M.J. 1990, ‘Secondary Fibers: Fibers and Non Wood Pulping’, (Series Editor), Tappi Press, Atlanta, GA. 4- Spangenberg, R.J. 1993. ‘Secondary fiber recyling’, (Editor), Tappi Press, Atlanta, GA.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri