Ders Adı Bilgisayar Destekli Tasarım I
Ders Kodu OEM-2108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üy. Gürcan GÜLER
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Teknik Resmin Tanımı, Amacı ve önemi, Standartlar, Geometrik Çizimler, İzdüşüm Yöntemleri ve görünüş çıkarma, Perspektif Resim, Ölçülendirme ve Ölçekler ,Kesit Görünüşler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Mühendislikte teknik anlatım ve iletişim dili olan teknik resim çizimlerinin nasıl oluşturulduğunu ve nasıl okunduğunu öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 Temel bilgisayar bileşenlerini ve çevre birimleri hakkında bilgi sahibi olma
2 İşletim sistemine ait temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma
3 Kelime işlemci uygulamaları yapabilme
4 Elektronik tablolar hazırlayabilme
5 Elektronik tablolama programında formülleri kullanabilme
6 Sunu programı ile sunu hazırlayabilme
7 Temel internet kavramları hakkında bilgi sahibi olabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Teknik resmin tanımı, amacı ve önemi, çizim araç ve gereçlerinin tanımı
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 1-16
2 Geometrik çizimler-standartlar
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 19-26
3 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 19-26
4 İzdüşüm yöntemleri ve görünüş çıkarma
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 29-87
5 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 29-87
6 İzdüşüm yöntemleri ve görünüş çıkarma
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 29-87
7 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 99-107
8 Ölçülendirme
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 109-123
9 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 109-123
10 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 109-123
11 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 109-123
12 Kesit görünüşler
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 90-93
13 Kesit alma, tarama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 90-93
14 Uygulama
  Ön Hazırlık: Atar, M. ve Keskin, K., 2005: 90-93.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman endüstri mühendisliği problemlerine uygulayabilmek 5
2 Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama ve karar verme becerisi kazanmak 1
3 Ahşap ve ahşap esaslı malzemeleri kullanarak mobilya ve yapı elemanlarının mühendislik tasarımlarını yapabilmek 4
4 Ahşapla birlikte kullanılabilecek diğer malzemelerin ve katkı malzemelerinin (tutkal, yüzey işleme, aksesuar) özelliklerini bilmek 1
5 Bilgisayar destekli tasarım tekniklerini ürün tasarımında kullanabilmek 1
6 İstatistik ve kalite kontrol yöntemlerini bilmek ve bunları pratikte uygulayabilmek 1
7 Kağıt hamuru, kağıt üretimi ve kağıt özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak 1
8 Lignoselülozik liflerin özelliklerini ve kullanım yerlerini bilmek 1
9 Lignoselülozik materyale zarar veren biyotik ve abiyotik zararlılar hakkında bilgi sahibi olmak, bunlara karşı mücadele yöntemlerini bilmek 1
10 Ligno selülozik orman ürünlerinin tanınması, teşhis edilmesi, işlenmesi ve kullanımı konularında bilgi sahibi olmak 1
11 Orman ürünleri endüstri işletmelerini konu alan hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak 1
12 Orman ürünleri endüstrisi işletmelerinde ve ürün tasarımında ergonomik açıdan değerlendirmeler yapabilmek 1
13 Orman ürünleri endüstrisi-çevre etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmak, çevre koruma konusunda duyarlı olmak 1
14 Orman ürünleri sektöründe üretim planlama, kontrol, yönetim, yatırım, finans, pazarlama gibi genel işletmecilik faaliyetlerini yürütebilmek 1
15 Üretimde veya son ürün olarak kullanılan ahşap ve lignoselülozik esaslı kompozit malzemelerin üretim teknolojilerini, özelliklerini, kullanım alanlarını ve test tekniklerini bilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 13 20
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 3 39
Ödevler 5 5 25
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 13 2 26
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 170    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Atar, M. ve Keskin, K. 2005. Ağaç İşleri Teknik Resmi, Gazi Üniversitesi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri