Ders Adı Doğa Turizmi
Ders Kodu ORM-801
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet KORKMAZ Prof. Dr. Hasan ALKAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Turizmle ilgili temel kavramlar, doğa turizmi ve rekreasyonun tanımı, Dünya’da doğa turizminin gelişimi, Türkiye'de doğa turizminin gelişimi, Doğa turizminin kaynakları-Milli Parklar, Tabiat parkları, Doğa turizmi etkinlikleri, kampçılık, tarım turizmi, oryantiring, rafting, mağaracılık, doğa fotoğrafçılığı, dağcılık, botanik ve yaban hayatı gözlemciliği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Doğa turizmi ve rekreasyonun kuramsal çerçevesini, ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 Doğa turizmi ve rekreasyonun terminolojisini açıklar
2 Dünyada ve Türkiyede doğa turizminin gelişimini açıklar
3 Doğa turizminin ekolojik, sosyal ve ekonomik boyutlarını yorumlar
4 Etkinlik çeşitlerini açıklar
5 Doğa turizmi kaynaklarını açıklar
6 Doğa turizmi etkinliklerini bilir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin tanıtımı, doğa turizmi ve rekreasyonun tanımı
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 8-19 s.
2 Dünya’da doğa turizminin gelişimi
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 19-23 s.
3 Türkiye'de doğa turizminin gelişimi
  Ön Hazırlık: Korkmaz, M., 2001: 25-29 s.
4 Doğa turizminin kaynakları-Milli Parklar
  Ön Hazırlık: http://www.milliparklar.gov.tr/
5 Doğa turizminin kaynakları-Tabiat parkları
  Ön Hazırlık: http://www.milliparklar.gov.tr/
6 Doğa turizmi etkinlikleri- Genel Bakış
  Ön Hazırlık: http://www.milliparklar.gov.tr/
7 Kampçılık
  Ön Hazırlık: http://kampkeyfi.com/
8 Tarım turizmi
  Ön Hazırlık: http://www.tatuta.org/
9 Oryantiring
  Ön Hazırlık: http://www.oryantiring.org.tr/
10 Rafting
  Ön Hazırlık: http://www.turkeyrafting.com/
11 Mağaracılık
  Ön Hazırlık: http://mad.org.tr/magaracilik-ve-magaralar
12 Doğa fotoğrafçılığı
  Ön Hazırlık: http://www.trakus.org/ http://www.tramem.org/
13 Dağcılık
  Ön Hazırlık: http://tirmanis.org/alpinizm.html
14 Botanik ve yaban hayatı gözlemciliği
  Ön Hazırlık: http://www.trakus.org/ http://www.tramem.org/
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 1
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 1
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 1
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 1
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 1
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Korkmaz, M., 2001. Orman Kaynaklarında Doğa Turizmi ve Av Turizmi Etkinliklerinin Ekonomik Çözümlemeleri, İÜ Fen Bilimleri Ens.Yüksek Lisans Tezi, 122 s., İstanbul.
Diğer Kaynaklar 1. Page, S., and Dowling R., 2002. Ecotourism, Pearson Education Limited, ISBN 0 582 35658. 2. Buckley, R., 2003. Case studies in ecotourism, Wallingford, Oxon, UK ; Cambridge, MA, USA, ISBN 0-85199-665-5 3. Yılmaz, E., Ok, K. ve Okan T., 2004. Ekoturizm Planlamasında Katılımcı Yaklaşımla Etkinlik Seçimi, Cehennemdere Vadisi Örneği. Teknik Bülten No: 21, ÇOB Yayın No: 237, DOA Yayın No: 30, Tarsus. 4. Avcı, N., 2007. Turizmde Taşıma Kapasitesinin Önemi. Ege Akademik Bakış, 7 (2): 485-501 5. Pak, M., 2002. Orman Kaynağından Rekreasyonel Amaçlı Yararlanmanın Ekonomik Değerinin Tahmin Edilmesi Ve Bu Değer Üzerinde Etkili Olan Değişkenler Üzerine Bir Araştırma (Doğu Akdeniz Ve Doğu Karadeniz Bölgesi Orman İçi Dinlenme Yerleri Örneği), KTÜ Fen Bilimleri Ens. Doktora Tezi, 291 s., Trabzon.
Materyal
Dökümanlar Ders dokümanları öğrenci bilgi sistemine yüklenmektedir.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri