Ders Adı Ekosistem Sınıflandırması
Ders Kodu ORM-1460
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Kürşad ÖZKAN Prof. Dr. Serkan GÜLSOY Dr. Öğr. Üyesi Ali ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ekosistem sınıflandırmasının geçmişi, bugünü ve geleceği, Ekosistem sınıflandırmasında kullanılan subjektif yöntemler, Objektif hiyerarşik-analitik ekosistem sınıflandırması ve haritalanması, Ekosistem sınıflandırmasının ormancılık uygulamlarındaki yeri ve önemi, İki arazi alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ekosistem sınıflandırması ve haritalamasını öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Ekosistem envanteri yapar
2 2. Ekosistem sınıflandırma yöntemlerini açıklar ve kullanır
3 3. Ekosistem sınıflandırmasının ormancılık uygulamarındaki önemini açıklar ve öneriler üretir
4 4. Orman ekosistemlerini yorumlar
5 5. Ekosistem birimlerinin gösterge türlerini tespit ve teşhis eder
6 6. Ayrılan ekosistem birimlerinin akrabalık derecelerini belirler
7 7. Hiyerarşik analitik ekosistem sınıflandırmasını, ormancılık uygulamaları için yapar
8 8. Hiyerarşik analitik ekosistem sınıflandırmasını, muhtemel iklim değişimi senaryolarına göre ormancılık uygulamaları için değerlendirir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ekosistem tanımı, ekosistem sınıflandırmasının tarihi, ekosistemi oluşturan unsurların tanımı
2 Ekosistemlerin Organizasyon Seviyeleri
3 Ekosistemlerde Ekolojik Niş ve Simbiyoz Yaşam
4 Ekosistemlerde Sınırlandırıcı Faktörler
5 Ekosistemlerde İndikatör Tür, Kilit Tür ve İstilacı Tür İlişkileri
6 Ekosistemlerde Ekolojik Valans, Ekoton, Biyokütle, Süksesyon, Klimaks ve Ayrışma Olayları
7 Hiyerarşik ve Hiyerarşik Olmayan Ekosistem Sınıflandırma Süreçleri
8 Hiyerarşik Analitik Sınıflandırma Süreçleri
9 Ekosistem Sınıflandırmasında Temel İstatistiksel Analizler
10 Ekosistem Sınıflandırmasında Kümeleme Analiz Teknikleri
11 Ekosistem Sınıflandırmasında Grup Ayrım Teknikleri
12 Ekosistem Sınıflandırmasında Ordinasyon Teknikleri
13 Ekosistemlerde İndikatör Tür Analizleri
14 Ekosistem Sınıfları Haritalama Süreçleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 3
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 3
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 3
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 3
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 4
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 4
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 4
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 3
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Perry, D.A., Oren, R., Hart, S.C., 2008. Forest Ecosystems. The Johns Hopkins University Press., ISBN-13: 978-0-8018-8840-3, 606 p., Baltimore, Maryland, America. Rowe, J. S. (1996). Land classification and ecosystem classification. Environmental Monitoring and Assessment, 39(1), 11-20. Klijn, F. (Ed.). (2013). Ecosystem classification for environmental management (Vol. 2). Springer Science & Business Media. Peet, R. K. (2007). Ecological classification of longleaf pine woodlands. In The longleaf pine ecosystem (pp. 51-93). Springer, New York, NY.
Diğer Kaynaklar Perry, D.A., Oren, R., Hart, S.C., 2008. Forest Ecosystems. The Johns Hopkins University Press., ISBN-13: 978-0-8018-8840-3, 606 p., Baltimore, Maryland, America. Rowe, J. S. (1996). Land classification and ecosystem classification. Environmental Monitoring and Assessment, 39(1), 11-20. Klijn, F. (Ed.). (2013). Ecosystem classification for environmental management (Vol. 2). Springer Science & Business Media. Peet, R. K. (2007). Ecological classification of longleaf pine woodlands. In The longleaf pine ecosystem (pp. 51-93). Springer, New York, NY.
Materyal
Dökümanlar Perry, D.A., Oren, R., Hart, S.C., 2008. Forest Ecosystems. The Johns Hopkins University Press., ISBN-13: 978-0-8018-8840-3, 606 p., Baltimore, Maryland, America. Rowe, J. S. (1996). Land classification and ecosystem classification. Environmental Monitoring and Assessment, 39(1), 11-20. Klijn, F. (Ed.). (2013). Ecosystem classification for environmental management (Vol. 2). Springer Science & Business Media. Peet, R. K. (2007). Ecological classification of longleaf pine woodlands. In The longleaf pine ecosystem (pp. 51-93). Springer, New York, NY.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri