Ders Adı Proje I
Ders Kodu ORM-1403
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Serdar CARUS, Prof. Dr. İbrahim ÖZDEMİR, Prof. Dr. Yılmaz ÇATAL, Doç. Dr. Ayten EROL, Prof. Dr. Mehmet KORKMAZ, Prof. Dr. Ahmet TOLUNAY, Prof. Dr. Hasan ALKAN, Prof. Dr. Ramazan ÖZÇELİK, Prof. Dr. Mehmet EKER, Prof. Dr. H. Oğuz ÇOBAN, Prof. Dr. Yasin KARATEPE, Prof. Dr. Nebi BİLİR, Prof. Dr. Süleyman GÜLCÜ, Prof. Dr. Ayşe DELİGÖZ, Doç. Dr. Nevzat GÜRLEVİK, Doç. Dr. Fatih TONGUÇ, Doç. Dr. Esra BAYAR, Prof. Dr. Mustafa AVCI, Prof. Dr. H. Tuğba DOĞMUŞ L., Dr. Öğr. Üyesi Yasin ÜNAL, Prof. Dr. Ahmet Alper BABALIK, Prof. Dr. Hüseyin FAKİR, Doç. Dr. Nilüfer YAZICI, Prof. Dr. Kürşad ÖZKAN, Prof. Dr. Serkan GÜLSOY, Doç. Dr. Ahmet MERT, Doç. Dr. Şengül AKSAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Meşcere kuruluş ve gelişimlerinin belirlenmesi, Erozyon ve çığ kontrolü, Orman ürünleri üretim ve satışı, Ormancılık uygulamalarında teknoloji seçimi, Silvikültürel planlama ve Orman hastalık ve zararlıları ile mücadele projeleri, 5 adet Günübirlik arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ormancılıkla ilgili temel uygulama konularında proje hazırlamayı öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, orman mühendisliği projelerini planlama ve geliştirme becerilerini kazanırlar. Bu, onların proje kavramlarını belirlemelerini ve uygulanabilir proje planları oluşturmalarını sağlar.
2 Öğrenciler, saha çalışmaları yapma ve orman mühendisliği ile ilgili veri toplama tekniklerini öğrenirler. Bu, onların gerçek dünya koşullarında veri toplama ve analiz etme yeteneklerini geliştirir.
3 Öğrenciler, orman mühendisliği projelerinin çevresel etkilerini değerlendirme becerilerini kazanırlar. Bu, onların projelerinin çevresel sürdürülebilirliğini artırmalarını sağlar.
4 Öğrenciler, proje yönetimi ve liderlik becerilerini geliştirirler. Bu, onların ekipleri etkili bir şekilde yönetmelerini ve projeleri başarıyla tamamlamalarını sağlar.
5 Öğrenciler, orman mühendisliği projelerini ilgililere ve halka sunma becerilerini kazanırlar. Bu, onların projelerini etkili bir şekilde iletebilmelerini ve savunabilmelerini sağlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Büro çalışması
2 Büro çalışması
3 Büro çalışması
4 Büro çalışması
5 Büro çalışması
6 Günübirlik arazi-alan çalışması
7 Günübirlik arazi-alan çalışması
8 Günübirlik arazi-alan çalışması
9 Günübirlik arazi-alan çalışması
10 Günübirlik arazi-alan çalışması
11 Büro çalışması
12 Büro çalışması
13 Büro çalışması
14 Büro çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 4
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 4
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 5
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 5
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 3 4 12
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Araştırma konusu ile ilgili yerli ve yabancı makale ve kitaplar
Diğer Kaynaklar Araştırma konusu ile ilgili yerli ve yabancı makale ve kitaplar
Materyal
Dökümanlar Araştırma konusu ile ilgili yerli ve yabancı makale ve kitaplar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri