Ders Adı Su Kaynakları Yönetimi
Ders Kodu ORM-1360
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ahmet Alper BABALIK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Su kaynaklarının tanımlanması, Su döngüsü ve temelleri, İklim değişikliği ve su kaynakları, Kurak bölgelerin iklim, toprak ve vejetasyon özellikleri, Kuraklık analizleri ve Kuraklığa karşı alınabilecek önlemler, Dünyada ve Türkiye?de su kaynakları ve dağılımı, Su kullanımı ve sorunlar, Avrupa Birliği Su Çerçeve Direktifi, Su kaynaklarının planlanması, Türkiye?de su kaynakları yönetimi, Çevresel su gereksinimleri, Su kirliliği, Su yönetiminin çevresel boyutu ve ekosistem yaklaşımı, Türkiye?de havza bazında entegre su kaynakları yönetim örnekleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Su kaynakları hakkında temel bilgi ve kavramları, Türkiye?deki mevcut durumu, sorunları ve alınabilecek önlemleri öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Su kaynakları ile ilgili temel kavramları ve süreçleri açıklar
2 2. İklim, toprak özellikleri, bitki örtüsü ve su kaynakları konusundaki karşılıklı karmaşık ilişkileri yorumlar
3 3. Su kaynakları yönetimi ve kuraklık analizleri yapar
4 4. iklim değişikliği ve susuzluk sorununa karşı alınacak önlemleri uygular
5 5. Potansiyel kuraklık riski taşıyan sahaları belirleyerek, gerekli önlemleri alır
6 6. Su üretimi ile ilgili temel süreçleri açıklar
7 7. Su kaynakları yönetimini küresel, ulusal ve yöresel ölçekte yorumlar
8 8. Sağlıklı ve temiz su üretim yöntemlerini açıklar ve problemli sahalarda kullanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Su kaynaklarının tanımlanması
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
2 Su döngüsü ve temelleri
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
3 İklim değişikliği ve su kaynakları
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
4 Kurak bölgelerin iklim, toprak ve vejetasyon özellikleri
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2012.
5 Kuraklık analizleri ve Kuraklığa karşı alınabilecek önlemler
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2012.
6 Dünyada ve Türkiye?de su kaynakları ve dağılımı
  Ön Hazırlık: DPT, 2007.
7 Su kullanımı ve sorunlar
  Ön Hazırlık: DPT, 2007.
8 Avrupa Birliği Su Çerçeve Direktifi
  Ön Hazırlık: DPT, 2007.
9 Su kaynaklarının planlanması
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
10 Türkiye'de su kaynakları yönetimi
  Ön Hazırlık: DPT, 2007.
11 Çevresel su gereksinimleri
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
12 Su kirliliği
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
13 Su yönetiminin çevresel boyutu ve ekosistem yaklaşımı
  Ön Hazırlık: GWP, 2009., Zaag, P.V., 2003.
14 Türkiye?de havza bazında entegre su kaynakları yönetim örnekleri
  Ön Hazırlık: DPT, 2007.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 3
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 3
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 1
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 22 22
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu GWP, 2009. A Handbook For Integrated Water Resources Management In Basins. Global Water Partnership, ISBN: 978-91-85321-72-8, 103 p., Sweden.
Diğer Kaynaklar 1. Zaag, P.V., 2003. Basics of Water Resources. UNESCO-IHE Delft & University of Zimbabwe, 102 p., Zimbabwe. 2. DPT, 2007. Toprak ve Su Kaynaklarının Kullanımı ve Yönetimi. Devlet Planlama Teşkilatı Dokuzuncu kalkınma Planı, 171 s., Ankara. 3. Babalık, A.A., 2012. Kuraklık ve Çölleşme Ders Notları. SDU Orman Fakültesi, 75 s., Isparta.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri