Ders Adı Orman Envanteri
Ders Kodu ORM-1359
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Serdar CARUS
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Orman kaynakları envanterinde temel ilkeler, Orman kaynakları envanterinde bilgi üretimi ve yöntemleri, Orman envanterinde bilgi kaynaklarını, Temel örnekleme yöntemleri (basit rasgele örnekleme, küme örneklemesi, sistematik örnekleme, katmanlı örnekleme), Ülkemizde uygulanan envanter süreci, Meşcere haritasının yapımı, Fonksiyonel envanter, Fonksiyon haritasının hazırlanmasını, Orman zararları envanteri, İki saha çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Orman kaynakları hakkında bilgi toplama tekniklerini öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Orman kaynakları envanterinde temel ilkeleri açıklar
2 2. Orman kaynakları envanterinde bilgi üretimi yöntemlerini kullanır
3 3. Orman envanterinde bilgi kaynaklarını özetler
4 4. Örnekleme yöntemlerini uygular
5 5. Meşcere tipleri haritası yapar
6 6. Orman hizmetlerinin ölçüm ve değerlendirilmesini yapar
7 7. Ulusal orman envanteri kavramını ve yapılışını açıklar
8 8. Orman zararları envanterini açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Orman envanterinin amaçları ve kapsamı
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 01-14 s.
2 Orman envanterinde bilgi üretimi ve yöntemleri
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 15-20 s.
3 Orman envanterinde bilgi kaynakları
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 21-26 s.
4 Örnekleme yöntemleri
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 28-44 s.
5 Örnekleme Yöntemleri - devam
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 28-44 s.
6 Meşcere haritasının düzenlenmesi
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 45-52 s.
7 Orman fonksiyonlarının belirlenmesi
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 53-58 s.
8 Günübirlik arazi-alan çalışması
9 Bonitet haritasının yapılması
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 58-61 s.
10 Odun dışı orman ürünlerinin envanteri
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 62-64 s.
11 Biyolojik çeşitlilik envanteri
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 65-69 s.
12 Günübirlik arazi-alan çalışması
13 Orman zararları envanteri
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 70-73 s.
14 Ulusal orman envanteri
  Ön Hazırlık: Asan, Ü., 2009: 70-73 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 4
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 4
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 3
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 3
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 2 8 16
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Asan, Ü., Orman Envanteri Ders Notları, 2009. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar Akça, A., 2000. Forest Inventory, Institute of Forest Management and Yield Science, University of Götingen, Almanya
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri