Ders Adı Hızlı Gelişen Ağaç Türleri
Ders Kodu ORM-1358
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof.Dr.Süleyman GÜLCÜ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Giriş, Hızlı gelişen tür kavramları, Hızlı gelişen türlerin dünya ve ülkemizdeki yeri ve önemi, Hızlı gelişen yabancı türlerin seçim esasları, Tesis yeteneği ve tesis ehliyeti, Deneme kuruluş tekniği, Ülkemizde yapılmış hızlı gelişen tür ağaçlandırmalarının irdelenmesi, Bir kültür ağacı olarak kavak ve kavakçılığın ülkemiz ekonomisi açısından önemi, Kavak seksiyon ve alt seksiyonları, Kavak tohumu ve fidan üretim tekniği, Kavak fidanı standardizasyonu, Kavakçılıkta ağaçlandırma tekniği, Kuruluş amacı, Klon seçimi, Dikim aralıkları, Doğru ve hatalı dikimler ve bakım işlemleri, Galeri kavakçılığı, Kavak fidanlarına zarar veren mantar ve böcekler, Kavak ağaçlandırmalarında üretilen odun çeşitleri ve kullanım sahaları, bir arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye’de hızla artan odun hammaddesi açığını kapatmak amacıyla yapılabilecek endüstriyel ağaçlandırmalar için yer seçimi, tür seçimi ve uygulanacak yöntemleri öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Hızlı gelişen türlerin önemini açıklar
2 2. Türkiye’de yetişen hızlı gelişen türleri tanır
3 3. Kavak ağaçlandırmalarının toplum ve ülke ekonomisi açısından önemini açıklar
4 4. Kavak fidanı üretim yöntemlerini açıklar
5 5. Kavak ağaçlandırması yapılacak sahalarda arazi etüdünü yapar
6 6. Dikim öncesi arazi hazırlığında kullanılan yöntemleri uygular
7 7. Kavak ağaçlandırmalarında bakım ve korunma yöntemlerini uygular
8 8. Kavak odununun kullanım alanlarını açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş ve Temel kavramlar
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S., 1998: 1-15 s.
2 Hızlı gelişen türlerin önemi ve ekonomiye katkıları
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S., 1998: 385-394 s.
3 Tesis yeteneği ve tesis ehliyeti
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S., 1998: 123-125 s.
4 Tür seçiminde dikkat edilecek hususlar
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S. 1998, 119-123 s.
5 Türkiye’de yapılan hızlı gelişen tür ağaçlandırmalarının kritiği
  Ön Hazırlık: Ürgenç, S., 1998: 394-405 s.
6 Kavakçılığın ülkemiz açısından önemi
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 1-10 s.
7 Kavak ıslah stratejisi
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 10-12 s.
8 Kavak fidanı üretim teknikleri
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 64-76 s.
9 Kavak fidanı üretim teknikleri
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 64-76 s.
10 Kavak ağaçlandırmalarında yer ve klon seçimi
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 77-91 s.
11 Günübirlik arazi-alan çalışması
12 Dikim yöntemleri
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 77-91 s.
13 Galeri kavakçılığı
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 77-91 s.
14 Zararlılar, bakım ve koruma
  Ön Hazırlık: Anonim, 1994, 84-87 s. 93-125 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 2
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 2
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 1
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 8 40
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 16 16
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 98    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ürgenç, S. 1998. Genel Plantasyon ve Ağaçlandırma Tekniği, İÜ. İstanbul Anonim, 1994. Türkiye’de Kavakçılık, Kavak ve Hızlı Gelişen Tür Orman Ağaçları Araştırma Müdürlüğü, İzmit
Diğer Kaynaklar Gezer, A. Yücedağ, C., 2006, Ormancılıkta Ekim ve Dikim Yoluyla Ağaçlandırma Tekniği, SDÜ Orman Fakültesi, Yayın No:63, Isparta Anonim, 1998, Hızlı Gelişen Türlerle Yapılan Ağaçlandırma Çalışmalarının Değerlendirilmesi ve Yapılacak Çalışmalar (Workshop), Orman bAkanlığı Yayın No:083, Ankara
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri