Ders Adı Türkiye Bölgesel Ekolojisi
Ders Kodu ORM-1351
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yasin KARATEPE
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Türkiye?nin farklı coğrafik bölgelerinin ekolojik özellikleri, Türkiye?nin bölgesel ölçekte ekolojik faktör ile orman dağılım ve tür çeşitliliği arasındaki ilişkiler, Türkiye?nin orman ekosistemlerinin bölgesel ölçekte ekolojik hassasiyeti
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye?nin farklı coğrafik bölgelerinin ekolojik özelliklerini ve bu özelliklerin ormanların tür çeşitliliği, dağlımı ve ekosistem yapıları üzerindeki etkisini öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Türkiye?nin coğrafik bölgelerinin ekolojik özellikleri arasındaki fark ve benzerlikleri açıklar
2 2. Karadeniz Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
3 3. Marmara Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
4 4. Ege Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
5 5. Akdeniz Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
6 6. İç Anadolu Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
7 7. Doğu Anadolu Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
8 8. Güneydoğu Anadolu Bölgesi?nin ekolojik özellikleri ile ormanlarının tür bileşimi ve dağılımları arasındaki ilişkiyi yorumlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Türkiye’nin Genel Ekolojik Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 4-40 s.
2 Türkiye’nin Genel Ekolojik Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 4-40 s.
3 Türkiye’nin Orman Varlığı, Ormanların Bölgesel Dağılımı, Değişimi ve Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 40-65 s.
4 Karadeniz Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 65-98 s
5 Karadeniz Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 65-98 s
6 Marmara Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D.,2005: 98-125 s.
7 Marmara Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D.,2005: 98-125 s.
8 Ege Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 125-143 s.
9 Ege Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 125-143 s.
10 Akdeniz Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 143-177 s.
11 Akdeniz Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 143-177 s.
12 İç Anadolu Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 177-185 s.
13 Doğu Anadolu Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 185-194 s.
14 Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Ekolojik Özellikleri ve Orman Yapısı
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2005: 194-202 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 4
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 5
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 4
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 4
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Kantarcı,M.D., 2005. Türkiye’nin Yetişme Ortamı Bölgesel Sınıflandırması ve Bu Birimlerdeki Orman Varlığı ile Devamlılığı’nın Önemi, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, ISBN: 975-404-752-9, İstanbul.
Diğer Kaynaklar 1. Mayer, H. ve Aksoy, H. 1998, Türkiye Ormanları, T.C. Orman Bakanlığı Batı Karadeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Orman Bakanlığı Yayın No: 038, Müdürlük Yayın No: 2, ISSN: 975-7829-56-0, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Basımevi, Bolu. 2. Kantarcı, M.D., 1991, Akdeniz Bölgesi’nin Yetişme Ortamı Bölgesel Sınıflandırması, T.C. Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü Yayını, Sıra No: 668, Seri No: 64, Ankara. 3. Irmak, A. vd., 1980, Trakya’nın Orman Yetişme Bölgeleri’nin Sınıflandırılması, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, O.F. Yayın No: 276, İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri