Ders Adı Silvikültür Tekniği
Ders Kodu ORM-1310
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Fatih Tonguç
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Giriş, meşcere gelişimi ve değişimi, gençleştirme (Doğal ve yapay gençleştirme) gençleştirme çeşitleri, Gençleştirmenin temel şekilleri (Tıraşlama, siper ve kenar durumu), Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri (Koru ormanlarının işletme şekilleri-seçme ve maktalı işletmeler), Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri (Önemli orman ağacı türlerimizdeki gençleştirme yöntemleri), Karışık ormanların gençleştirilmesi, Seçme işletmesi (Genel özellikleri, kesim tekniği), Baltalık Ormanları ve İşletme şekilleri, Silvikültür tekniği planlarının hazırlanması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin gençleştirme ve uygulama yöntemleri hakkında genel bilgileri elde etmelerini, orman işletme şekilleri ve çeşitlerini anlayabilmelerini ve bilgilerini kullanarak farklı ağaç türlerinde uygulanabilecek gençleştirme çalışmaları ile ilgili yorum yapabilmelerini sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 1)gençleştirme ve gençleştirme yöntemleri ile ilgili genel ve teknik bilgileri özetleyebilecektir
2 2)orman işletme şekillerini ve çeşitlerini tanımlayabilecektir
3 3)değişik gençleştirme yöntemlerinin uygulanışını kıyaslayabileceklerdir
4 4)ekolojik faktörlere ve ağaç türlerinin silvikültürel özelliklerine bağlı olarak gençleştirme çalışmalarını değerlendirebileceklerdir
5 5)Türkiye'deki doğal ve yabancı ağaç türlerinin silvikültürel planlarını hazırlayabileceklerdir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş
2 Meşcere gelişimi ve değişimi
3 Gençleştirme (Doğal ve yapay gençleştirme) gençleştirme çeşitleri
4 Gençleştirmenin temel şekilleri (Tıraşlama, siper ve kenar durumu)
5 Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri (Koru ormanlarının işletme şekilleri)
6 Orman İşletme Çeşitleri ve Şekilleri(seçme ve maktalı işletmeler)
7 Önemli orman ağacı türlerimizdeki gençleştirme yöntemleri
8 Arasınav
9 Karışık ormanların gençleştirilmesi
10 Türkiye deki başlıca karışık meşcerelerde gençleştirme uygulamalarının değerlendirilmesi
11 Seçme işletmesi (Genel özellikleri, kesim tekniği)
12 UYGULAMA (Arazi çalışmaları ve arazi uygulamaları)
13 Baltalık Ormanları ve İşletme şekilleri
14 Dönem sonu sınavı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 1
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 3
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 3
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 1
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 3
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 2
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 1
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 8 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 102    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F., 2004, Silvikültür Tekniği, İÜ Orman Fakültesi, İstanbul Ata, C., 1995, Silvikültür Tekniği, KTÜ Orman Fakültesi, Trabzon Genç, M., 2004, Silvikültür Tekniği, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta. Odabaşı, T. , 1983, Silvikültürel Planlama, İÜ Orman Fakültesi, İstanbul Saatçioğlu, F. , 1971, Silvikültür II ( Silvikültürün Tekniği), İÜ Orman Fakültesi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri