Ders Adı Mera Yönetimi
Ders Kodu ORM-1306
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ahmet Alper BABALIK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kuraklık ve kurak bölgelerin tanıtımı, Mera, Mera yönetimi, Türkiye?de mera, hayvan varlığı ve dağılımı, Mera-hayvan ilişkisi, Mera toprağı-hayvan ilişkisi, yemler ve yem kaynakları, Mera vejetasyonu ve sınıflandırılması, Buğdaygiller ve Baklagiller, Mera ekolojisi, Bitki süksesyonları, Saha çalışması, Orman meraları ve otlatma, Aşırı otlatma, Otlatma kapasitesi, Mera vejetasyonu ölçüm yöntemleri, Otlatma sistemleri, Mera ıslahı, Bir arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Mera yönetimiyle ilgili temel bilgi ve kavramları, mera yönetimi yöntem ve tekniklerini, çayır-mera vejetasyonu ve ekolojik yapısını öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Çayır-mera ekosistemlerini açıklar
2 2. Mera yönetimi tekniklerini arazi şartlarına göre uygular
3 3. Mera yönetimi teknik ve yapılarını özetler
4 4. Çayır-meralardaki ekolojik unsurların karşılıklı etkileşimlerini yorumlar
5 5. Mera vejetasyonu ölçüm yöntemlerini kullanır
6 6. Mera ıslah yöntemlerini kullanır
7 7. Otlatma sistemlerini açıklar
8 8. Potansiyel mera yönetimi sorunlarını belirleyip kontrol metotlarını uygular
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kuraklık ve Kurak Bölgeler
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 1-16 s.
2 Çayır-Meraların Tanımı, Sınıflandırılması ve Mera Yönetimi
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 16-31 s.
3 Doğal Meralar ve Orman-Mera İlişkileri
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 29-31 s.
4 Orman Meraları ve Ormanda Otlatma
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 31-34 s.
5 Mera Vejetasyonu
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 34-45 s.
6 Mera Ekolojisi
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 45-52 s.
7 Otlatma Zamanı ve Olgunluğu
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 52-54 s.
8 Otlatma Kapasitesi
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 54-56 s.
9 Uygun Otlatma, Klimaks ve Bitki Süksesyonları
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 56-62 s.
10 Günübirlik arazi-alan çalışması
  Ön Hazırlık: -
11 Mera Durumu ve Islahı
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 62-69 s.
12 Mera Vejetasyonunun Kantitatif Özellikleri
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 69-70 s.
13 Mera Vejetasyonu Ölçme Yöntemleri
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 71-75 s.
14 Otlatma Sistemleri
  Ön Hazırlık: Babalık, A.A., 2020: 75-82 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 1
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 3
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 1
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 3
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 1
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 4
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 3
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 1 10
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 1 10
Ödevler 1 20 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 23 23
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Babalık, A.A., 2020. Mera Yönetimi Ders Notu. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Isparta (Yayınlanmamış).
Diğer Kaynaklar Babalık, A.A., 2020. Mera Yönetimi Ders Notu. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Isparta (Yayınlanmamış).
Materyal
Dökümanlar Babalık, A.A., 2020. Mera Yönetimi Ders Notu. Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Orman Fakültesi, Isparta (Yayınlanmamış).
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri