Ders Adı Türkiye Ormanlarının Floristik Yapısı
Ders Kodu ORM-1266
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç Dr. İsmail DUTKUNER
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel Giriş ve kavramlar,Kuzey Türkiye öksin ormanları, orta öksin ormanları, Güney ve Batı Anadolu Akdeniz Orman Kuşağı
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye öksin orman kuşağında vejetasyon ve iklim tipini öğrenmek Orta Türkiye'deki step ormanı kuşağını öğrenmek Güney ve Batı Anadolu'daki mediteran orman kuşağını öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 Turkey's vegetation in the forest belt and teach the type of climate Euxin
2 To teach the forest steppe zone in Central Turkey
3 To teach the mediterranean forest belt in Southern and Western Anatolia
4 Öğrenciler, Türkiye'nin orman florasının çeşitliliğini, coğrafi dağılımını ve ekolojik özelliklerini anlama becerilerini kazanırlar. Bu, onların Türkiye'nin farklı ekolojik bölgelerindeki orman türlerini tanımalarını ve bunların dağılım desenlerini anlamalarını sağlar.
5 Öğrenciler, Türkiye ormanlarının floristik yapısının korunması ve sürdürülebilir yönetimi konusunda stratejiler geliştirme ve uygulama becerileri kazanırlar. Bu, onların biyoçeşitlilik koruma ve ekosistem sağlığını destekleyen yönetim uygulamalarını tasarlamalarını sağlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Temel Kavramlar
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
2 Coğrafya, Morfoloji, Türkiye'nin jeolojisi, İklim tipleri, Türkiye'nin geobotaniksel yapısı
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
3 Türkiye'nin orman kuşakları ve orman bölgeleri, Anadolu'nun geçmişteki orman durumu, Bugünkü orman durumu, en önemli ağaç türlerinin yayılışı
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
4 Öksin orman kuşağında vejetasyon ve iklim i, Kuzeybatı öksin ormanlar
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
5 Orta öksin ormanlar, Doğu öksin ormanlar
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
6 Öksin ve suböksin iklim karakteri gösteren batı, orta ve doğu Kuzey Türkiye dağlarındaki toplum bileşimi
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
7 Orta Türkiye'deki step orman kuşağı
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
8 Doğu Trakyaki step orman bölgesi ve Orta Anadolu tüylü meşe step orman bölgesi
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
9 Doğu Anadolu step ormanı bölgesi
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
10 Güneydoğu Anadolu step orman bölgesi, Güney Anadolu'daki mediteran orman kuşağı
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
11 Akdeniz Orman Florası arazi
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
12 Batı Anadolu'daki mediteran orman kuşağı, Mediteran Ege Bölgesi
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
13 Karadeniz Orman Florası arazi
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
14 Türkiye ormanlarında silvikültürel sonuçlar
  Ön Hazırlık: Mayer H., Aksoy H., 1998: Türkiye Ormanları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 1
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 1
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 2
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 2
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 4 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 78    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu .
Diğer Kaynaklar .
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri