Ders Adı Çevre Sorunları
Ders Kodu ORM-1265
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Nilüfer YAZICI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çevre ve çevre sorunları, çevre sorunlarının nedenleri, çevre sorunlarının tarihsel gelişimi, çevre sorunlarının sınıflandırılması, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, katı atık kirliliği gibi kirlilik çeşitleri, çevresel etki değerlendirmesi, turizm ve çevre, ormanların önemi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çevre problemleri, etkileri ve nedenlerinin öğrenmek, çevre sorunları hakkında bilgi edinmek,
No Dersin Kazanımları  
1 Çevreyi tanır, çevrenin önemini anlar
2 Çevre sorunlarını öğrenir
3 Hava kirliliğinin önemini anlar
4 Su kirliliğinin önemini anlar
5 Toprak kirliliğinin önemini anlar
6 Katı atık kirliliğinin önemini anlar
7 Gürültü Kirliliğinin önemini anlar
8 Çevre ve Turizm arasındaki ilişkiyi öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çevre ve çevre sorunları,ekoloji ve ekosistem, çevre sorunlarının sebepleri, çevre sorunlarının tarihsel gelişimi
  Ön Hazırlık: Görmez, K., 2010: 1-13s Gürpınar, E., 1998: 17-42s
2 Çevre sorunlarının sınıflandırılması, hava kirliliği
  Ön Hazırlık: Güney, E. 2004: 19-59s Gürpınar, E., 1998: 140-170s
3 Su kirliliği
  Ön Hazırlık: Gürpınar, E., 1998: 110-128s Güney, E. 2004: 60-99s
4 Toprak kirliliği
  Ön Hazırlık: Yücel, M., 1995: 30-45 s.
5 Katı Atık Kirliliği
  Ön Hazırlık: Özkan, N. 1995: 32-50 s.
6 Gürültü kirliliği
  Ön Hazırlık: Gürpınar, E., 1998: 135-140s Güney, E. 2004: 100-105s
7 Elektromanyetik -Radyasyon kirliliği
  Ön Hazırlık: Güney, E. 2004: 277pp Gürpınar, E., 1998: 77pp Güney, E. 2004: 180pp
8 Turizm ve Çevre
  Ön Hazırlık: Güney, E. 2004: 277pp Gürpınar, E., 1998: 77pp Güney, E. 2004: 180pp
9 Ormanlar ve çevre arasındaki ilişki
  Ön Hazırlık: Güney, E. 2004: 277s Gürpınar, E., 1998: 77s Güney, E. 2004: 180s
10 Çevre eğitimi ile ilgili kuruluşlar
  Ön Hazırlık: Yücel, M., 1995: 86-100 s.
11 Çevre bilinci gelişimini destekleyici ormancılık çalışmaları
  Ön Hazırlık: Güney, E. 2004: 277s Gürpınar, E., 1998: 77s Güney, E. 2004: 180s
12 Yenilenebilir enerji kaynakları
  Ön Hazırlık: Yücel, M., 1995: 101-120 s.
13 Yenilenebilir enerji kaynakları
  Ön Hazırlık: Yücel, M., 1995: 101-120 s.
14 Çevresel Etki Değerlendirmesi,
  Ön Hazırlık: Güney, E. 2004: 277s Gürpınar, E., 1998: 77s Güney, E. 2004: 180s
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 5
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 4
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 5
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 95    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Çevre sorunları ile ilgili tüm kitaplar
Diğer Kaynaklar Çevre sorunları ile ilgili tüm kitaplar
Materyal
Dökümanlar Çevre sorunları ile ilgili tüm kitaplar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri