Ders Adı Kent Ormancılığı
Ders Kodu ORM-1264
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kent ormancılığının orman mühendisliği ile ilişkisi, Kent ormancılığının önemi, amacı ve görevleri, Kent ormancılığının bazı temel kavramlarla ilişkisi, Kent ormancılığının açık ve yeşil alanlarla ilişkisi, Kent ormancılığının kent insanı ile ilişkisi, Kent ağaçlarının önemi ve yararları, Kent içi yol ağaçlarının önemi ve yararları, Yeşil yolların önemi ve yararları, Kent koruluklarının önemi ve yararları, Yeşil kuşakların önemi ve yararları, Kent ormanlarının önemi ve yararları, Bir günübirlik arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kent ormancılığının kavramsal, teknik ve kültürel boyutunu anlamak ve öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Kent ormancılığının orman mühendisliği ile ilişkisini açıklar
2 2. Kent ormancılığının önemini açıklar
3 3. Kent ormancılığının amaç ve görevlerini açıklar
4 4. Kent ormancılığı kavramlarını açıklar
5 5. Kent ormancılığının açık ve yeşil alanlarla ilişkisini yorumlar
6 6. Kent ormancılığının kent insanı ile ilişkisini değerlendirir
7 7. Kent ağaçlarının önemini ve yararlarını açıklar
8 8. Kent ormanlarının önemini ve yararlarını açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kent ormancılığının orman mühendisliği ile ilişkisi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009: 11-12s
2 Kent ormancılığının önemi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:39-43s
3 Kent ormancılığının amaçları ve görevleri
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:39-43s
4 Kent ormancılığının bazı temel kavramlarla ilişkisi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:43-51s
5 Kent ormancılığının açık yeşil alanla ilişkisi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:52-55s
6 Kent ormancılığının kent insanı ile ilişkisi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:56-61s
7 Kent ağaçlarının önemi ve yararları
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:82-94s
8 Kent içi yol ağaçlarının önemi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:95-109s
9 Kent içi yol ağaçlarının yararları
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:95-109s
10 Kent koruluklarının önemi ve yararları
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:110s
11 Yeşil kuşakların önemi ve yararları
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:110-125s
12 Kent ormanlarının önemi
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:126-135s
13 Kent ormanlarının yararları
  Ön Hazırlık: Gezer ve Gül 2009:126-135s
14 Günübirlik arazi-alan çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 2
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 2
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 1
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 1
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 1 10
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 8 8
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Gezer, A., Gül, A., 2009. Kent Ormancılığı (Kavramsal, Teknik ve Kültürel Yaklaşımlar) SDU Orman Fakültesi Yardımcı Ders Kitabı, Yayın No: 86, Isparta.
Diğer Kaynaklar 1. Miller, R.W., 1997. Urban Forestry, Planning and Managing Urban Greenspaces. Prantice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, USA, 502. 2. Dirik, H., 1997.Kent ağaçlarının yönetimi. Kent Ağaçlandırmaları ve İstanbul 96 Sempozyumu Bildiri Kitabı. ISFALT Yayın No: 3.İstanbul, 29-40. 3. Atay, İ., 1988. Kent ormancılığı. İ.Ü. Orman fak. Yayınları no:3512/393, İstanbul. 4. Grey, W.G., ve J. F. Deneke, 1986. Urban Forestry. John Wiley, New York. 5. Gül, A., H. Özgüner ve N. Serin, 2005. Kent ormanlarının yararları ve kentsel alanda insan-orman etkileşimi. I. Çevre ve Ormancılık Şurası-Tebliğler, T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, (22-24, Mart, 2005), Orman Ekosistemi ve Sürdürülebilir Kalkınma, Cilt:2, 434-441, Antalya. 6. Nobles, B., 1980. Urban Forestry/Arboriculture Program. J.Arbor. 6(2):53-56. 7. Konijnendijk, Cecil C., 2006. Defining Urban Forestry – A Comparative Perspective of North America and Europe.” Urban Forestry & Urban Greening 4 : 93-103. 8. McPherson, E.G.; Nowak, D.; Heisler, G.; Grimmond, S.; Souch, C.; Grant, R.; Rowntree, R. 1997. Quantifying urban forest structure, function, and value: The Chicago Urban Forest Climate Project. Urban Ecosystems. 1: 49-61. 9. Nowak, David J. 2006. Institutionalizing urban forestry as a `biotechnology` to improve environmental quality Urban Forestry and Urban Greening 5:93-100. 10. Harris, R.W., J.R. Clark, and N.P. Matheny. 2004. Arboriculture: Integrated Management of Landscape Trees, Shrubs, and Vines. Fourth Edition. Prentice Hall. 578.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri