Ders Adı Türkiye Jeolojisi ve Jeomorfolojisi
Ders Kodu ORM-1262
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 3-Yasin KARATEPE 2-Kürşad ÖZKAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Jeolojik terimler, jeomorfolojik terimler, jeolojik zamanlar, mineraller, kayaçlar, Türkiye’nin jeolojik yapısı, Türkiye’nin jeomorfolojik yapısı, jeomorfoloji-iklim ilişkisi, orman dağılımın jeoloji ve jeomorfoloji ile ilişkisi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye’nin jeoloji ve jeomorfolojisi hakkında bilgi sahibi olup, bu bilgileri doğal orman varlığı ve gelişimi ile ilişkilendirmeyi öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Jeoloji ve jeomorfoloji ile ilgili terimleri ve jeolojik zamanları açıklar
2 2. Mineraller ve mineralleri oluşturan elementleri yorumlar
3 3. Kayaç çeşitlerini açıklar
4 4. Türkiye’nin genel jeolojik yapısını açıklar
5 5. Türkiye’nin jeomorfolojik özelliklerini açıklar
6 6. Türkiye’nin morfolojik birimlerini açıklar
7 7. Türkiye’de arazi yapısının iklim özellikleri üzerindeki etkisini açıklar
8 8. Türkiye’ni jeolojik ve jeomorfolojik özelliklerinin ormanların dağılımı üzerindeki etkisini açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Jeoloji ve jeomorfolojiye giriş
  Ön Hazırlık: Erinç, S., 1996: 3-9 s.
2 Mineraller ve elementler
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2000: 5-18 s.
3 Kayaçlar
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2000: 18-36 s.
4 Kayaçlar
  Ön Hazırlık: Kantarcı, M.D., 2000: 18-36 s.
5 Türkiye’nin genel jeolojik yapısı
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 9-15 s.
6 Türkiye’nin jeomorfolojik özellikleri
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 24-31 s.
7 Türkiye’nin dağlık alanları
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 31-50 s.
8 Türkiye’nin ova ve havzaları
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 50-63 s.
9 Türkiye’nin delta, delta ovaları, plato ve yaylaları
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 63-75 s.
10 Türkiye’nin karst topoğrafyası
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 75-85 s.
11 Türkiye’nin akarsu ve gölleri
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 143-157 s.
12 Türkiye’nin iklimi ve jeomorfolojik yapının iklim özelliklerine etkisi
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 115-143 s.
13 Deniz etkisi altındaki sahalarda jeolojik ve jeomorfolojik yapının ormanlar üzerindeki etkisi
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 157-211 s.
14 İç kısımlarda jeolojik ve jeomorfolojik yapının ormanlar üzerindeki etkisi
  Ön Hazırlık: Atalay, İ., 1992: 157-211 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 2
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 2
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Atalay, İ., 1992. Türkiye Coğrafyası (Genişletilmiş 3. baskı), Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir.
Diğer Kaynaklar 1. Kantarcı, M.D., 2000. Toprak İlmi, ISBN:975-404-588-7, Çantay Yayınevi, İstanbul. 2. Erinç, S. Jeomorfoloji, ISBN: 975-8004-21-2, Özeğitim Basım Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ. Konya.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri