Ders Adı Bitki Sosyolojisi
Ders Kodu ORM-1260
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Flora ve vejetasyon, Bitki ekolojisi ve sosyolojisi, Bitki birliği, Vejetasyonun genel karakteri, Örnekleme yöntemleri ve arazi çalışmaları, Vejetasyonun analizi ve sınıflandırılması, 2 Günübirlik arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bitki ekolojisi ve bitki sosyolojisi, bitki birliği ve örnekleme yöntemlerini öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1.Bitki sosyolojisi ve ekolojisi hakkındaki genel bilgileri özetler
2 2.Bitki birliklerini tanır ve açıklar
3 3.Bitki sosyolojisinde kategorileri ve bitki sosyolojisinde sınıflandırma sistemlerini açıklar
4 4.Örnekleme yöntemleri uygular
5 5.Ülkemizin vejetasyon tiplerini ayırt eder
6 6.Vejetasyonun genel karakterlerini açıklar
7 7.Dünyadaki önemli vejetasyon formasyonları ve dağılımlarını değerlendirir
8 8.Türkiye’nin başlıca ağaç ve çalı vejetasyonu ve fitososyolojik birimlerini ayırt eder
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
9
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Flora ve vejetasyon
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., Efe, A., 1989: 1-33 s.
2 Bitki sosyolojisi ve ekolojisi
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 1-3 s.
3 Bitki birlikleri
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 11-30 s.
4 Bitki sosyolojisinde kategoriler
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 31-41 s.
5 Bitki sosyolojisinde sınıflandırma sistemleri
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 99-161 s.
6 Örnekleme yöntemleri
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 45-70 s.
7 Ülkemizin vejetasyon tipleri
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., Efe, A., 1989: 56-69 s.
8 Vejetasyonun genel karakterleri
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 31-41 s.
9 Dünyadaki önemli vejetasyon formasyonları ve dağılımları
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 99-260 s.
10 Türkiye’nin başlıca ağaç ve çalı vejetasyonu ve fitososyolojik birimleri
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., Efe, A., 1989: 45-56 s.
11 Vejetasyonun sınıflandırılması
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 96-260 s.
12 Vejetasyon tablolarının oluşturulması
  Ön Hazırlık: Kılınç, M., 2005: 72-89 s.
13 Günübirlik arazi-alan çalışması
14 Günübirlik arazi-alan çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 1
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 1
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 2
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 2
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 60
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 84    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1.Kılınç, M. 2005.Bitki Sosyolojisi, (Vejetasyon Bilimi). 19 Mayıs Üniversitesi, FEF, Biyoloji Bölümü, Botanik AD, Palme Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar 1-Yaltırık, F., Efe, A., 1989. Otsu Bitkiler Sistematiği, İ.Ü. Yayın No:3568, F.B.E. Yayın No: 3, İstanbul 2.Öztürk, M. A.ve, Seçmen, Ö., 1992.Bitki Ekolojisi, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü Botanik Anabilim Dalı, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 141, İzmir. 3.Altunkasa, M. F., 1993.Bitki Sosyolojisi, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitabı No: 105, Adana. 4.Akman, Y., Ketenoğlu, O. ve Geven, F., 2001.Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metotları, Ankara Üniv. Fen Fakültesi, Ankara.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri