Ders Adı Ağaç Fizyolojisi
Ders Kodu ORM-1257
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Esra BAYAR
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Temel kavramlar, Difüzyon, ozmoz ve şişme, Bitki-toprak-su ilişkileri, Bitkilerde su kaybı, Bitki besin elementlerinin alınması ve taşınması, Fotosentez, Solunum, Büyüme, Bitki hormonları, Üç laboratuar çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bitkilerdeki hayati faaliyetleri öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Bitkilerde su alımı ve taşınmasını özetler
2 2. Bitkilerde besin elementleri alımı ve taşınmasını özetler
3 3. Bitkilerde su kaybını açıklar
4 4. Fotosentezi açıklar
5 5. Solunumu açıklar
6 6. Işık ve suyun önemini özetler
7 7. Bitkilerde büyüme hareketlerini açıklar
8 8. Bitki hormonları ve işlevlerini açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 1-19 s.
2 Difüzyon
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 21-26 s.
3 Ozmos ve şişme
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 26-35 s.
4 Laboratuar Çalışması: Bitki, toprak ve su ilişkileri
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 67-80 s.
5 Bitki, toprak ve su ilişkileri
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 80-86 s.
6 Laboratuar Çalışması: Bitkilerde su kaybı
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 48-56 s.
7 Bitkilerde su kaybı
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 57-66 s.
8 Besin elementi alımı ve taşınması
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 86-111 s.
9 Fotosentez
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 112-176 s.
10 Fotosentez
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 112-176 s.
11 Solunum
  Ön Hazırlık: Bozcuk S., 1997: 201-220 s.
12 Büyüme
  Ön Hazırlık: Kacar vd., 2002: 401-435 s.
13 Büyüme
  Ön Hazırlık: Kacar vd., 2002: 437-454 s.
14 Laboratuar Çalışması: Bitki hormonları
  Ön Hazırlık: Kacar vd, 2002: 457-490 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 4
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 4
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 4
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 5
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 3 2 6
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 80    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Bozcuk S., 1997. Bitki Fizyolojisi. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. 2. Kacar, B., Katkat, V., Öztürk, Ş., 2002. Bitki Fizyolojisi. Uludağ Üniversitesi, Güçlendirme Vakfı Yayın No.198, Vipaş A.Ş. Yayın No. 74, Bursa.
Diğer Kaynaklar 1. Bozcuk S., 1997. Bitki Fizyolojisi. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. 2. Kacar, B., Katkat, V., Öztürk, Ş., 2002. Bitki Fizyolojisi. Uludağ Üniversitesi, Güçlendirme Vakfı Yayın No.198, Vipaş A.Ş. Yayın No. 74, Bursa.
Materyal
Dökümanlar 1. Bozcuk S., 1997. Bitki Fizyolojisi. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. 2. Kacar, B., Katkat, V., Öztürk, Ş., 2002. Bitki Fizyolojisi. Uludağ Üniversitesi, Güçlendirme Vakfı Yayın No.198, Vipaş A.Ş. Yayın No. 74, Bursa.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri