Ders Adı Bitki Besleme
Ders Kodu ORM-1256
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Nevzat Gürlevik
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Besin döngüsü ve bitki beslemenin temel kavramları, Bitki besin maddeleri, Beslenme bozukluklarının teşhisi ve çözüm yolları, Ormancılıkta ve fidancılıkta gübreleme, Kültürel müdahalelerin bitki besleme ve besin döngüsü üzerine etkileri, Bitki beslenmesi ile ilgili bir konuda uygulamalı bir serbest çalışma ve seminer
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bitki beslemenin temel ilkelerini, beslenme bozukluklarının teşhisini ve ormancılık ve fidancılıktaki uygulamalarını öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Bitkilerin yaşam döngüsünü etkileyen faktörleri özetler
2 2. Mutlak gerekli ve faydalı bitki besin maddelerini açıklar
3 3. Beslenme bozukluklarının teşhis eder ve gerekli tedbirleri alır
4 4. Doğadaki besin döngüsünü özetler
5 5. Ormancılık ve fidancılık uygulamalarının besin döngüsü üzerine etkilerini yorumlar
6 6. Bitki beslemenin temel yöntemlerini kullanarak ormancılık ve fidancılıkta verim artışı sağlayıcı tedbirler alır
7 7. Gübrelemeyi ormancılık ve fidancılıkta tatbik eder
8 8. Bitki besleme ve ilgili diğer bilimler arasındaki ilişkileri yorumlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bitki beslenmesinin temel kavramları (anatomi, fizyoloji)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 1-5 s.
2 Bitki beslenmesinin temel kavramları (toprak, su, iklim)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 6-10 s.
3 Orman ekosistemlerinde besin döngüsü
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 11-15 s.
4 Bitki besin maddeleri
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 16-20 s.
5 Makrobesinler (C, H, O)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 21.25 s.
6 Makrobesinler (N, P, K, Ca, Mg, S)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 26-30 s.
7 Makrobesinler (Ca, Mg, S)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 31-35 s.
8 Mikrobesinler (Zn, Fe, Mn)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 36-40 s.
9 Mikrobesinler (Cu, B, Mo, Cl)
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 41-45 s.
10 Beslenme bozukluklarının teşhisi ve çözüm yolları
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 46-50 s.
11 Ormancılıkta ve fidancılıkta gübreleme
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 51-55 s.
12 Kültürel müdahalelerin besin döngüsü ve verimlilik üzerine etkileri
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 56-60 s.
13 Beslenme-verimlilik ilişkileri
  Ön Hazırlık: Gürlevik, 2009: 61-65 s.
14 Seminer
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 1
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 20
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 20 20
Sunum 1 6 6
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Gürlevik N., 2009. Bitki Besleme Ders Notu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta (Yayınlanmamıştır)
Diğer Kaynaklar 1. Marschner,H. 1995. Mineral Nutrition of Higher Plants, Second Edition. Academic Press 2. Jones, Benton Jr. 1998. Plant Nutrition Manual. CRC Press 3. Kacar ve Katkat, 2009. Bitki Besleme. Nobel Yayın Dağıtım
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri